۰

برند Brand و برندینگ Branding

 برندینگ » برند سازی خدمات » برند Brand و برندینگ Branding

shopping khooyeh (11)

برند Brand و برندینگ Branding

برند
Brand

  • چکیده :

برندها از لحاظ اقتصادی و استراتژیک جز داراییهای باارزش شرکتها محسوب میشوند بنابراین داشتن مشتریان وفادار به برند هدف  اساسی شرکتهای تجاری است.

در این مقاله ابتدا به برند و ویژگیهای آن و همچنین به ارزش و سپس وفاداری مشتریان به نام تجاری می پردازیم.

  • مقدمه

تمایل اشخاص یا الزام قانونی برای انتخاب یک نام تجاری جهت تمایز شخصیت صنفی و انتخاب یک یا چند علامت تجاری برای تمایز کالاها و خدمات، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. امروزه علایم و نام‌های تجاری، عنصر مرکزی بازاریابی و استراتژی عرضه کالاها یا خدمات هستند.

مشتریان حاضرند با کمال میل برای کسب کیفیت به نام تجاری مورد علاقه خود بپردازند.

وفاداری به نام تجاری یک مزیت رقابتی برای یک شرکت محسوب میشود.

  • علامت تجاری چیست؟
  • علامت تجاری یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد ، و تصویریست که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و تصویری از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و… ایجاد می کند.
  • در درجه نخست علامت تجاری یک تعهد است.و می گوید که شما آن نام را می شناسید و به تعهد آن اعتماد دارید.
  • نام تجاری برتر به طور ناخودآگاه برای مشتری به مفهوم کیفیت بهتر محصول است. مشتری با خرید یک محصول با نام برتر تجاری  باور دارد که در مقابل پول خود چیز با ارزشی دریافت کرده است
  • l این علامت از رنگ، شکل، حروف، و تصاویر برای خلق یک تصویر متمایز استفاده می کند
  • l ویژگیهای نام تجاری

 

  • تلفظ و به خاطر سپردن نام تجاری باید آسان باشد
  • نام تجاری باید شاخص و برجسته باشد
  • ترجمه نام تجاری به زبان های بیگانه باید آسان باشد
  • باید قابلیت ثبت و حمایت قانونی داشته باشد.
  • برند و خط مشی های مختلف
  • نام های تجاری منفرد
  • یک نام گروهی برای کالاها
  • اسامی گروهی جداگانه برای کالاها
  • تلفیقی از نام تجاری شرکت و اسامی کالاهای منفرد

 

  • l نام تجاری و ارزش

مشتری با خرید یک محصول با نام برتر تجاری باور دارد که در مقابل پول خود چیز با ارزشی دریافت کرده است.

 

 

  • Brand Value
  • وفاداری به برند

مزیتی است که در آن یک مشتری به جای خریدن یک محصول از چندین عرضه کننده آن را به طور مکرر از یک عرضه کننده خریداری  میکند.

فهرست وفاداری برند در فصل دوم سال ۲۰۱۱  به ترتیب زیر است:

  • هیوندا  ۵۲٫۳ درصد
  • هوندا   ۴۹٫۷ درصد
  • تویوتا  ۴۷٫۷ درصد
  • فورد  ۴۵٫۴ درصد
  • سوبارو  ۴۴٫۸ درصد
  • Hyundai
  • lهیوندای موتور از سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در زمینه طراحی و آزمون خودرو در امریکا سرمایه‌گذاری کرده است که شامل سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری مرکز طراحی در کالیفرنیا و دو مورد سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون و ۱۱۷ میلیون دلاری در میشیگان می‌باشد. بنا به گفته مقامات این شرکت، هدف‌گذاری هیوندای، تبدیل شدن به بهترین خودروساز جهان با آخرین فناوری روز است.
  • l در حالی که اقتصاد اروپا در سایه ای از ابهام فرو رفته و شرایط بازارهای آمریکایی بی ثبات می باشد ، هیوندای با تمرکز برفروش خودروهای کوچک ، حضور در تمامی بازارهای به سود مناسبی دست پیدا کرد.
  • میزان سود عملیاتی هیوندای با ۲۸ درصد افزایش به ۷۵۱٫۸ میلیارد ون رسید و فروش آن با ۹ درصد رشد به ۸٫۸۵ تریلیون ون رسید.
    هم اکنون ۵٫۵ درصد از سهام بازارهای جهانی در اختیار شرکت هیوندای است.

 

  • نتیجه :
  • سازمانها صرف‌نظر از اینکه چه محصولی را تولید می‌کنند باید موفقیت خود را در گرو خلق ارزش (بیشتر از رقیب) برای مشتری بدانند.
  • هرچه برند د ارای ارزش بیشتری باشد مشتریان وفادارتری را به خود جلب میکند.
  • هرچه وفاداری مشتریان به برند بیشتر شود ارزش دلاری برند افزایش می یابد.
  • برند هرگز نمی میرد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برندینگ، برندسازی و ساخت و برند حرفه ای

علی خویه
09122991608

ساخت، توسعه، تقویت و ارتقا برند
با بیش از 18 سال تجربه ی اجرایی
نویسنده ی کتاب مرجع "مدیریت برند"


-تفکر برند

- تعریف جدید اصول مدیریت برند

- تغییر نگرش به سوی واقعیت برند

- تفکر خلاق در برند سازی

ارتقای مهارت


- مهارتهای برند سازی

- مهارت برند داری

- مهارت برند شناسی

- مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند

- فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند

- مهندسی ارزش برند

- مهارت پیشبرد و ترفیع برند

- مهارت تحقیقات برند

- مهارت حفظ برند

- مهارت کنترل برند

- مهارت هویت سازی برند

- مهارت شخصیت سازی برند

- شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند

- معاینه فنی برند

- سبگ های برندسازی

- تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری

کارگاه


- کارگاه طراحی ساخت و مدیریت یک برند

مشاور و مدرس برند

بایگانی

پربحث ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده