برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

مدیریت برند BRAND مشاور برند مدیریت برند و برندسازی تکنیک های برند brand management افزایش فروش ارتقا برند مدیریت نام و نشان تجاری برندسازی و مدیریت برند کارگاه های آموزشی ساخت برند برند سازی برندینگ طراحی برند نام و نشان تجاری دوره آموزش جامع مدیریت برند اصول مهندسی برند سمینار برند تبلیغات همایش سمینار برند حرفه ای برنامه ریزی و تدوین استراتژی برند پیشبرد و ترفیع برند انواع برند BRAND همایش برند راهکارهای عملیاتی افزایش فروش Increase Sales برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRMمشاور مدیر عامل،

برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

مدیریت برند BRAND مشاور برند مدیریت برند و برندسازی تکنیک های برند brand management افزایش فروش ارتقا برند مدیریت نام و نشان تجاری برندسازی و مدیریت برند کارگاه های آموزشی ساخت برند برند سازی برندینگ طراحی برند نام و نشان تجاری دوره آموزش جامع مدیریت برند اصول مهندسی برند سمینار برند تبلیغات همایش سمینار برند حرفه ای برنامه ریزی و تدوین استراتژی برند پیشبرد و ترفیع برند انواع برند BRAND همایش برند راهکارهای عملیاتی افزایش فروش Increase Sales برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRMمشاور مدیر عامل،

برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

علی خویه
09122991608

ساخت، توسعه، تقویت و ارتقا برند
با بیش از 18 سال تجربه ی اجرایی
نویسنده ی کتاب مرجع "مدیریت برند"


-تفکر برند

- تعریف جدید اصول مدیریت برند

- تغییر نگرش به سوی واقعیت برند

- تفکر خلاق در برند سازی

ارتقای مهارت


- مهارتهای برند سازی

- مهارت برند داری

- مهارت برند شناسی

- مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند

- فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند

- مهندسی ارزش برند

- مهارت پیشبرد و ترفیع برند

- مهارت تحقیقات برند

- مهارت حفظ برند

- مهارت کنترل برند

- مهارت هویت سازی برند

- مهارت شخصیت سازی برند

- شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند

- معاینه فنی برند

- سبگ های برندسازی

- تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری

کارگاه


- کارگاه طراحی ساخت و مدیریت یک برند

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۹۶، ۱۷:۵۹ - برندسازی و ساخت برند
    بسیار عالی

۲۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

فرآیند مذاکره تجاری، مهمترین عامل در پیش بینی موفقیت یا شکست در مذاکرات تجاری محسوب می شود  همچنین فرآیند مذاکره در فرهنگ های مختلف متفاوت است و تجار سایر کشورها باید این تفاوت ها را درک کرده تا بتوانند در جریان مذاکرات بین المللی خود پیروز گردند. اگر شرکای بین المللی در سطح جهان قصد دارند با یکدیگر به نحوی مؤثرتر مذاکره کنند و روابط بلند مدتشان را توسعه دهند لازم است در خصوص رفتارهای مذاکره و فرهنگ هایشان از دانش کافی برخوردار باشند و برای افزایش رابطه تجاری بین المللی خود نیاز به درک سبک مذاکره، رفتار و فرهنگ یکدیگر دارند. مشکل اصلی شکست بسیاری از کشورها عدم آشنایی به سبک و فرهنگ مذاکره کشور مقابل است.
با توجه به عواملی که شناسایی شده نشان می دهد که تنها تجربه تجارت با یک کشور نمی تواند عامل موفقیت تجارت در سطح خارجی باشد و باید دانش در ارتباط با شیوه مذاکره، آداب و رسوم کشور مقابل، سبک و رفتار مذاکره و بالاخص فرهنگ آن کشور را بررسی کرده تا بتواند در جریان مذاکرات تجاری خود با آن کشور موفق شود. و همچنین انجام تجارت با یک کشور آسان نیست بلکه نیازمند شناخت سبک مذاکره تجاری با آن کشور است. متغیرهایی که در سبک مذاکره تجاری برای تجارت با کشورها در نظر گرفته می شود شامل مسائل فرهنگی، آداب تجارت، تسلط به زبان، سیاست، تاریخ آن کشور، استراتژی مذاکرات، تبلیغات و تدارکات هستند، این موارد می توانند فاکتورهای موفقیت در روابط تجاری با یک کشور باشد.
و در نهایت اینکه عوامل موفقیت در مذاکرات تجاری بین الملل را شناسایی کرده که از طریق آن بازرگانان سایر کشورها بتوانند ارتباطات موثرتر و موفق تری را برای ارتقاء سطح مبادلات با بازرگانان سایر کشورها داشته باشند.
  • برندسازی و ساخت برند
رابطه ای که طی فرآیند مذاکره میان طرفین توسعه جوی شکل می گیرد که در کل، به اهمیت اساسی این فرآیند مربوط می شود. فرآیند و جو، در هر مرحله از طریق تعاملاتی بر یکدیگر اثر می گذارند. فرآیند مذاکرات تجاری بین المللی، سه بعد دارد. علاوه بر سه مرحله، ابعاد فرهنگی و استراتژیک نیز به آن اضافه می شود. این دو بعد در هر سه مرحله از فرآیند حضور دارند. با این حال، می توانند نقش های متفاوتی در مراحل گوناگون ایفا کنند.
استراتژی ها و تاکتیکهای مذاکره تجاری بین المللی: یک استراتژی، طرح یا روش دقیق است که مخصوص دستیابی به یک هدف می باشد؛ در حالی که به آن هدف دست یابد. هر دو ضروری اند؛ اما باید تمایز روشنی میان آنها قائل شد. استراتژی، یک راهنمای کلی است و مسیری را که ما باید از نیازها و آرزوهایمان تا به اهدافمان طی کنیم نشان می دهد. از طرف دیگر، تاکتیک ها که همیشه پیرو استراتژیها هستند به وسیله خط های بتنی و مستحکم عمل، آنها را به هم می چسبانند. اگر استراتژی، تفکر است آنگاه تاکتیک ها، فرمول بندی و صورت بندی آن هستند. جهت تاکتیک ها نبایید مستقیما به سوی اهداف اما باید به سوی استراتژی باشد. بنابراین مارتین و همکاران دریافتند واضح و روشن بودن استراتژی مذاکره مهم ترین عامل برای موفقیت در روابط تجاری بین المللی است.
یک مذاکره میان فرهنگی موفق نیازمند درکی از دیگران و نیز استفاده از این درک برای دریافتن خواسته های هر طرف از این مذاکره کنندگان می باشد. خبرگان موزه بین المللی، سبک ملی مذاکره طرف مقابل را می فهمند و از هنجارها و اعتقادات فرهنگی ایشان آگاهند.
عوامل موفقیت در مذاکرات تجاری در سطح بین الملل: دانسیو عوامل موفقیت تعدادی کشور را در مذاکرات تجاری بین المللی موارد زیر عنوان کرد: ظرفیت برنامه ریزی و آمادگی، پافشاری و قصد کار، اعتماد و احترام، قضاوت و درک، دانش محصول، توانایی گوش دادن، ادراک و ظرفیت بهره گیری از قدرت، رقابت، صداقت و... .
  • برندسازی و ساخت برند

چارچوب مذاکرات تجاری بین المللی

برندسازی و ساخت برند |
چارچوب مذاکرات تجاری بین المللی. یک چارچوب کلی برای مذاکره تجاری، سه گروه از متغیرها را دارا می باشد: عوامل پیشینه، فرآیند و جو.
  • عوامل پیشینه: این گروه از متغیرها به عنوان پیشینه ای برای فرآیند کار می کنند و بر روی فرآیند مذاکره و جو تأثیر می گذارند. اهداف، محیط، موقعیت بازار طرفین، طرف سوم و مذاکره کننده ها این عوامل را تشکیل می دهند.
  • جو و فرآیند: در تعاریف ارائه شده از مذاکره، آن به عنوان یک فرآیند تعریف شده است. این حقیقت که ما آن را به عنوان یک فرآیند در نظر می گیریم یک ویژگی مهم این تعریف است؛ زیرا یک فرآیند دلالت بر این دارد که آن یک واقعه و اتفاق نیست. به عبارت دیگر یک فرآیند بر این امر دلالت دارد که:
مذاکره در طی مراحل گوناگونی ادامه خواهد یافت که می توانند بارها و بارها تکرار شوند.
ممکن است نقطه آغازی داشته باشد و نقطه پایانی که همان جای تکمیل فرآیند است.
  • برندسازی و ساخت برند

مذاکره تجاری بین المللی

برندسازی و ساخت برند |
مذاکره تجاری بین المللی. مذاکره تجاری بین المللی به عنوان تعامل عمدی یک یا چند واحد اجتماعی تعریف شده است. منشا تفاوت کشورها تلاش برای تعریف دوباره وابستگی متقابلشان در یک موضوع تجاری است. فرهنگ یک متغیر مهم تأثیر گذار بر مذاکرات تجاری بین المللی است. بخشی از تفکر جدید این است که در توافقنامه ها و انجام تجارت بین المللی با مردم سایر کشورها، فرهنگ های جدید درک شوند. این یک چالش است که از طریق مذاکرات تجاری بین المللی به کار گرفته شده است و همچنین یک فرآیند پیچیده است که خطر سوء تفاهمات را زمان انجام تجارت با کشی از یک فرهنگ دیگر، افزایش می دهد. مفهوم مذاکرات در سطح بین المللی با تفاوت بین فرهنگ های مختلف روبرو است. نگرش بلند مدت نسبت به ارتباطات، قرار دادن قدرت، تفاوت های احساسی، اجتناب از نااطمینانی ها میان طرفین مذاکره وجود دارد. این و دیگر تفاوت در ابعاد میان فرهنگی می تواند فرآیند مذاکرات بین نمایندگان از فرهنگ های مختلف را تحت تاثیر قرار میدهد. ممکن است درک از نمادها یا اقدامات مختلف متفاوت باشد. تأثیر استراتژی مذاکرات برای نتایج نهایی مهم هستند، بنابراین در مرحله آماده سازی مذاکرات لازم است که ابعاد فرهنگی از طرف دیگر بررسی شود. مشاهده شده که تیم های مذاکره کننده در طول مذاکرات با فرهنگ های دیگر نیاز به تطبیق و سازگاری دارند. بنابراین، آشنا شدن با دیگر ابعاد فرهنگی نه تنها ضروری است، بلکه با وجود این تفاوت ها ممکن است مشکلاتی را در برقراری ارتباط به وجود آورد.
جهانی شدن عملیات تجاری، اهمیت مذاکرات تجاری بین المللی را افزایش داده است. به همین دلیل مدیران تجاری و مذاکره کنندگان باید از توانمندی ها و دانش عمیقی برخوردار باشند تا بتوانند با مردمی از جوامع و فرهنگ های کاملا متفاوت مذاکره نمایند.
تلاش مدیران بین المللی در مذاکرات برای یک راه حل مناسبی است: تا بتوانند تعارض را به حداقل برسانند و سود را حداکثر سازند. در مذاکرات تجاری بین الملل، تفاوتهای فرهنگی بین مذاکره کنندگان از کشورهای مختلف اجتناب پذیر هستند. ارزشهای فرهنگی می تواند مذاکرات تجاری بین المللی را در راههای غیر منتظره و با اهمیت از اولین به آخرین مرحله از یک مذاکره تأثیر گذارد. ارزشهای متنوع شرکا منجر به استفاده از روش های مختلف در فرآیند مذاکره و نتایج مورد انتظار می شود. موفقیت مذاکرات تجاری بین المللی تضمین کننده توسط نکات عملی مذاکرات نیست. در واقع، این برای مذاکره کنندگانی مفیدتر است اگر بتوانند مهم ترین عوامل موفقیت مذاکرات تجاری بین المللی در یک فرهنگ خاص را شناسایی کنند. مارتین وهمکاران دریافتند که استراتژی مذاکره ی واضح و روشن یک ازمهم ترین فاکتورهای موفقیت در روابط تجاری بین المللی است. مذاکرات با مذاکره کنندگان از فرهنگ های مختلف نیازمند درک و سازگاری با این تفاوت ها است. روشهای ویژه برای فرهنگ های خاص ممکن است نیاز باشد. یک مذاکرات تجاری بین المللی در فرهنگ های یک کشور، نیازمند یک تاکید منحصر به فرد از فرهنگ های دیگر برای دست یابی به نتایج مثبت در مذاکرات هستند.
 

 
تفاوت های فرهنگی مذاکره کننده در مذاکرات تجاری بین المللی، نرمال هستند. حداقل، مولفه های فرهنگ که بر مذاکرات تأثیر می گذارند با توجه به ارتباط و سبک های مذاکره ای به این صورت هستند: رفتار، نگرش ها، هنجارهای فرهنگی و ارزش ها.
محققان اظهار می کنند که مذاکره کننده های بین المللی با انتظارات از منفعت های فوری مذاکره ممکن است متوجه مزیت ها و پاداش ها در ارتباطات طولانی مدت نباشند. علاوه بر این، آنها فرض می کنند که تبادلات متقابل شامل مولفه های مهم مانند ریسک ها و اعتماد می شوند. و «اگر مذاکره کننده ها مشتاق به پذیرفتن برخی از هزینه های موقتی و کوتاه مدت و عدم اطمینان باشند الگوهای تبادلات متقابل ایجاد خواهند شد».
پل زدن فرهنگی طرفین مذاکره طی مذاکرات بین المللی در کاهش اختلالات فرهنگی و انجام مذاکرات کارآمد لازم می باشد. اگر مذاکره کننده ای احساس تهدید کند، پل فرهنگی ساخته نمی شود. بنابراین مذاکره کننده هایی که می خواهند پل فرهنگی داشته باشند باید بر اجتناب از ضعیف کردن حس امنیت رقبا تمرکز کنند، زیرا این امر اغلب در مذاکره های تجاری بین المللی رخ می دهد.
اثرات فرهنگ در مذاکرات تجاری بین المللی. سوء تفاهمات مختلف در مذاکرات ممکن است میان همان فرهنگ های طرفین مذاکره باشد بنابراین، در مورد مذاکره بین فرهنگ های مختلف لازم است عناصر اساسی ناسازگاری میان طرفین مذاکره را بدانید. در تجاریت بین المللی، ارتباطات می تواند در سیلی از نمادها در فرهنگ های مختلف رخ دهد. بنابراین فرآیند مذاکره بدون ارتباطات غیرممکن است، به همین دلیل تأثیر فرهنگ در مذاکرات تجاری بین المللی مهم و با اهمیت است. فرهنگ یک متغیر مهم تأثیرگذار در مذاکرات تجاری است. ارزشها و هنجارهایی که شال فرهنگ می شوند، می توانند بر مذاکرات قوی تر و ضعف تر اثر گذارند.
لیو و همکاران استدلال می کنند که فرهنگ پاسخگویی برای اعضای گروه هایی است که بتوانند رویکرد روابط در مذاکرات تجاری و پس از آن را تعیین کنند، اما به احتمال زیاد، بر نتایج مذاکرات تأثیر می گذارد. مذاکره فرهنگی یک فرآینده پیچیده از تعامل بین دو یا چند شرکت یا ترکیبی از انواع ملت هاست که به دنبال تعریفی از وابستگی متقابل خود هستند.
رائو و اسمیت اشاره به تاکتیک های مذاکره کنندگانی دارند که توسط چندین عامل کلیدی مانند: اعتماد مذاکره کنندگان، داشتن گزینه های جایگزین، پس زمینه تعارض، زمان در دسترس، پایداری اجتماعی، اخلاق، آداب، وابستگی سیاسی و فاصله فرهنگی تحت تأثیر قرار می گیرند. نویسندگان دیگر بیان می کنند که تیم های مذاکره کننده ملی با ابراز کردن سبک و رفتار مذاکراتی منجر به شکل هایی از سیاست، مذهب، تاریخ و جغرافیا می شوند.
بین طرفهای مذاکره، به دلیل تفاوت در ادراک، سبک های رفتاری، مزیت و اهداف معامله و خطر شکست که برای هر کشوری با رفتارهای فرصت طلبانه ابتکارات شخصی وجود دارد، اغلب تعارض ایجاد می شود. در یک مذاکره فرهنگی تفاوت در فرهنگ، کثرت قانونی، عوامل پولی، تنوع ایدئولوژیک و بیش تر از همه تمایز عدم اطمینان در مذاکرات تجاری بین المللی دیده می شود.
فرهنگ و انتظارات بین فرهنگ ها بر تمام معاملات تجاری تأثیر می گذارد، و فرهنگ نیز عامل پوشش دهنده اخلاق تجاری است. هنگامی که مذاکرات در سطح بین المللی است، سازماندهی و جمع آوری اطلاعات به تنهایی برای طرف دیگر مذاکره کننده اهمیت ندارد، اما در چارچوب مذاکرات است. ممکن است اثر تغییرات حقوقی، فرآیندهای سیاسی و بسیاری دیگر از عوامل در یک موقعیت چانه زنی خاص بر مذاکره کنندگان تأثیر گذارد. در بعضی فرهنگ ها، چانه زنی قابل قبول و حتی لازم است. دیگر فرهنگ ها، چانه زنی ممکن است خشن در نظر گرفته شود یا حتی مورد توهین قرار گیرد.
  • برندسازی و ساخت برند

عوامل کلی مذاکرات تجاری

برندسازی و ساخت برند |
عوامل کلی که در مذاکرات تجاری باید در نظر گرفته شوند عبارت اند از:
  • عوامل مربوط به سازمان و محیط خارجی: مانند تأثیر عوامل سیاسی/قانونی در طرفین مذاکره و فرهنگ سازمانی از جمله فرآیندهای تصمیم گیری، عوامل فرهنگی، مانند ابعاد و چارچوب ارتباطات.
  • ویژگی مذاکره کنندگان: مانند ویژگی جمعیت شناختی، عوامل شخصیتی، اثربخشی در ارتباطات-درک زبان و سبک های ارتباطی.
  • عوامل مرتبط با مذاکره: هنجارهای مذاکره مانند اهداف مذاکره، متغیرهای مذاکره مانند کار مرتبط (مانند استراتژی چانه زنی و اجبار) و کار غیر مرتبط (مانند وضعیت تمایز).
  • برندسازی و ساخت برند

فرهنگ مذاکره

برندسازی و ساخت برند |
فرهنگ. «فرهنگ، برنامه ریزی جمعی ذهنی است که اعضای یک دسته را از افراد دسته ی دیگر متمایز می کند». مطابق با کینگ، «هدف ایالات یک کشور به طور پایدار ساخت، تعریف و کنترل فرهنگ های ملی در مرزهای تعریف شده ی سیاسی ایالت می باشد». با این حال، فرهنگ های ملی به طور پیوسته توسط جریان های جهانی فرهنگی، از دیگر فرهنگ های ملی خارجی« و از زیر فرهنگ های حرفه ای که به طور فزاینده ای مستقل و یکسان هستند، که در کل ارزش ها و ریشه هایشان در موسسه های حاصل از شکل گیری های اجتماعی کاپیتالیست و فعالیت هایی که در طول مرزهای ملی عمل می کنند جای دارند، تحت تأثیر قرار می گیرند و تغییر می کنند».
فرهنگ، اغلب اثر غیرمستقیمی بر نتیجه و خروجی مذاکره دارد. از آن جهت لفظِ غیرمستقیم مورد استفاده قرار گرفت که دو گروه از متغیرهای میانجی یعنی جنبه های موقعیتی مذاکره و ویژگی های مذاکره کنندگان به فرهنگ کمک می کنند که این اثر را بگذارد. این دو گروه از عوامل به نوبه خود، فرآیند مذاکره را تحت تأثیر قرار می دهند که در نهایت خروجی و نتیجه را تعیین می کند.
از آنجا که مذاکره، شکلی از یک تعامل اجتماعی است و فرهنگ، راههایی را برای اداره کردن مشکلات این تعامل اجتماعی را فراهم می آورد منطقی است انتظار داشته باشیم که فرهنگ بر مذاکره اثری خواهد داشت.
پیشینه های فرهنگی نه تنها بر روی اعمال مذاکره کننده ها، بلکه بر ارزش های آنها نیز اثر می گذارند. همگی مذاکره کننده ها به طور ناخودآگاه ارزش هایی را که عمیقاً در آنها ریشه دارند با خود به شرایط مذاکره می آوردند. یک مذاکره کننده با صلاحیت باید قادر باشد نقاط قوت خود را استادانه بسازد، آن دسته از هنجارهای فرهنگی و ویژگی های اخلاقی کشورهای دیگر را که نسبت به ویژگی های خودشان متفاوت است درک کند و از تفاوت ها در سبکهای مذاکره حریفان خود آگاه شود. با این حال، ممکن است یک نفر از این هنجارهای فرهنگی برای برد مقابل حریفش استفاده نکند. مذاکره کننده ها باید به روش هایی که حریفان از آنها استفاده می کنند احترام بگذارند؛ اما ضروری نیست که خود را با آنها وفق داده و بر طبق روشهای آنان، مذاکره را منعقد نماید.
دانشی که یک مذاکره کننده از فرهنگ طرف مقابل خود پیدا می نماید به وی کمک خواهد کرد تا بهتر ارتباط برقرار نماید، درک کند، برنامه ریزی کرده و اتفاقات را پیش بینی کند. این امر مستلزم مطالعه تاریخ، آداب و سنن آن کشور می باشد.
مذاکره. مذاکره یک فعالیت پایه ای بشری است، نه اینکه فقط مرتبط با فعالیت تجاری باشد. مذاکره فرآیندی است که شامل همسران، فرزندان، والدین، کارفرمایان، کارمندان، خریداران و فروشندگان، انجمن های تجاری، و هر کس دیگری در ارتباطات مدیریتی و در رسیدن به اهداف مورد درخواست می باشد. بنابراین مذاکرات تجاری محدود به یک کشور داخلی نمی باشد و به محیط بین المللی نیز گسترش می یابد. بنابراین امروزه یافتن سازمانی که برخی از تجارت های بین المللی، حال چه مستقیم یا غیرمستقیم، را انجام نمی دهد دشوار می باشد. بر خلاف این موضوع، مطالب مربوط به مذاکرات تجاری بین المللی محدود می باشد.
نویسندگان دیگر، مذاکره را به عنوان «فرآیندی بین افراد که برخی از منافع مشترکشان را به اشتراک گذاشته اند، و در مقابل افرادی برای رسیدن به نتایج موفق ایستادگی می کنند. هدف مذاکره رسیدن به نقطه ای است که هر دو طرف با وجود منافع متضاد، در چارچوب قیود و امکانات خود به نتیجه بهینه دست یابد.
  • برندسازی و ساخت برند

فرآیند مذاکره تجاری

برندسازی و ساخت برند |

جان دولان می گوید: «مذاکره عبارت است از تلاش دوش به دوش با طرف مقابل برای دستیابی به نتایج سودمند و قانع کننده برای طرفین.» مذاکره به روش های بسیاری تعریف شده است؛ اما همانطور که مشاهده شد اکثر این تعاریف اجزای مشابهی را در بر گرفته اند.
فرآیند مذاکره. فرآیند مذاکره که به عنوان تصمیم گیری جمعی تعریف شده است و می تواند بوسیله دو تلاش اساسی توصیف گردد. خلق و ادّعای ارزش. خلق ارزش، فرآیند افزایش دادن ارزش موضوع مورد مذاکره از طریق تجارت یا تنظیم مجدد و شکل بخشیدن به آن را توصیف می نماید؛ ادعای ارزش نیز به معنای تلاشی است تا هر چه بیشتر این ارزش را امکانپذیر کند. جریان موثر فراینده مذاکره می تواند تعیین کننده موفقیت یک مذاکره باشد.
 
فرآیند مذاکره شامل سه مرحله است:
1) مرحله پیش از مذاکره، که شامل آماده سازی و برنامه ریزی است و مهم ترین مرحله در مذاکرات است، تأکید این مرحله بر آشنایی هر یک از طرفین، شناخت مسائل و آماده سازی برای فرآیند مذاکره است.
مرحله2 مذاکره رسمی که شامل مبادله اطلاعات کاری، متقاعد سازی، واگذاری و توافق است.
3)مرحله پس از مذاکره که شامل پیاده سازی و دوره های جدیدی از مذاکرات است.
 
مذاکره تجاری. مذاکره که در آن دو یا بیش از دو گروه عمدا در تلاشی برای تعیین کردن شرایط وابستگی های متقابلشان تعامل می کنند برای رسیدن به هماهنگی در مبادلات موجود در بازارهای تجاری، مکانیزمی مهم به حساب می آید.
مذاکره تجاری در واقع فرآیندی داوطلبانه است و طرفین می توانند در هر زمانی از آن دست بکشند. «وقتی دو فرد با هم ملاقات می کنند، این یک برخورد بین فرهنگی است زیرا آنها هر دو روش های متفاوتی برای درک، کشف و خلق واقعیت دارند. بنابراین تمام مذاکرات بین فرهنگی هستند. علاوه بر این وقتی مذاکرات تجاری بین المللی بی نتیجه می مانند، «اغلب شکست به سوء تفاهم فرهنگی نسبت داده می شود». به این منظور، هر چند تفاوت های فرهنگی بین مذاکره کننده های تجاری بیشتر باشد، امکان سوء تفاهمات هم بیشتر می شود.
  • برندسازی و ساخت برند

انجام مذاکره تجاری

برندسازی و ساخت برند |
فرآیند مذاکره، مهمترین عامل در پیش بینی موفقیت یا شکست  در مذاکرات تجاری محسوب می شود، همچنین فرآیند مذاکره در فرهنگ های مختلف متفاوت است و تجار سایر کشورها باید این تفاوت ها را درک کرده تا بتوانند در جریان مذاکرات بین المللی خود پیروز گردند. هنگامی که مذاکرات بین تجار دو کشور با سابقه فرهنگی متفاوت صورت گرفت، عدم توجه به این تفاوت ها می تواند در فرآیند مذاکرات به عنوان مانعی برای موفقیت در مذاکرات تجاری اثر گذارد. جریان موثر فرآیند مذاکره می تواند تعیین کننده موفقیت یک مذاکره باشد. ارزش ها و هنجارهایی که شامل فرهنگ هستند، می تواند در مذاکره قوی تر یا ضعیف تر تأثیر بگذارد هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موفقیت در فرآیند مذاکره تجاری بین المللی با بازرگانان سایر کشورها می باشد. دانش در خصوص عواملی که می تواند بر موفقیت یا شکست شرکت هایی که وارد مذاکرات تجاری بین المللی با یکدیگر می شوند، بینشی نه فقط در خصوص مذاکره به طور خاص، بلکه در خصوص چگونگی رسیدن به روابط تجاری موفق و طولانی با سایر کشورها به طور کلی ارائه می دهد. کشورها برای مذاکره با یکدیگر باید درک درستی از سبک مذاکره، فرهنگ و رفتار مذاکره داشته باشند. به همین علت این مقاله عوامل موفقیت در مذاکرات تجاری بین الملل را شناسایی کرده تا به روند موفقیت مذاکرات تجاری تاجران کمک کند. در این مطلب به بررسی فرهنگ، مذاکرات تجاری، مذاکرات تجاری، مذاکرات تجاری بین المللی، اثرات فرهنگ بر مذاکرات تجاری بین الملل، چارچوب مذاکرات تجاری بین الملل، تاکتیک ها و استراتژی های مذاکرات تجاری میان فرهنگی و عوامل موفقیت آمیز در مذاکره تجاری بین الملل پرداخته است.
 

 
انجام تجارت با یک کشور آسان نیست بلکه نیازمند شناخت سبک مذاکره تجاری با آن کشور است. متغیرهایی که در سبک مذاکره تجاری برای تجارت با کشورها در نظر گرفته می شود شامل مسائل فرهنگی، آداب تجارت، تسلط به زبان، سیاست، تاریخ آن کشور، استراتژی مذاکرات، تبلیغات و تدارکات هستند، این موارد می توانند فاکتورهای موفقیت در روابط تجاری با یک کشور باشند.
فرهنگ یک متغیر مهم تأثیر گذار بر مذاکرات تجاری بین المللی است. ارزش ها و هنجارهایی که شامل فرهنگ هستند، می تواند در مذاکره قوی تر یا ضعیف تر تأثیر بگذارد. هنگامی که مذاکرات بین تجار دو کشور با سابقه فرهنگی متفاوت صورت گرفت، عدم توجه به این تفاوت ها می تواند در فرآیند مذاکرات به عنوان مانعی برای موفقیت در مذاکرات تجاری محسوب گردد. تفاوتهای فرهنگی مذاکره کنندگان در مذاکرات تجاری بین المللی، عادی است. دست کم با در نظر گرفتن ارتباطات و سبک مذاکره، عوامل فرهنگی که مذاکرات را تحت تأثیر قرار می دهند شامل رفتارها، نگرش ها، هنجارها و ارزش های فرهنگی می باشند. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها، پروژه های بین المللی شان را به علت دانش محدود مذاکره کنندگانشان از دست می دهند. آشنایی با شیوه های کسب و کار و فرهنگ کشورها لازم است اما شرط کافی برای موفقیت در مذاکرات تجاری نیست، و باید عوامل دیگر را که به موفقیت در مذاکرات منجر می شوند شناسایی کرد؛ دانش باید همراه با تمایل واقعی به کار با یک هدف مشترک باشد.
مذاکره موثر و موفق، وابستگی زیادی به درک رویکرد و خصوصیات طرف مذاکره کننده دارد. در مذاکره بین المللی، حتی درک کردن فرهنگ طرف مقابل وظیفه چالش برانگیزی می باشد. معمولا آن زمانی که هر دو طرف درگیر در مذاکره، با یکدیگر همکاری نمایند مذاکره ها موفق تر هستند. به عبارت دیگر زمانی که هر دو طرف، استراتژی حل مسئله را به کار می بندند شانس بیشتری برای موفقیت وجود خواهد داشت. جاده موفق شدن در مذاکره ها «آماده شدن، آماده شدن و آماده شدن» است. کارهای مقدماتی زیادی که زیردستان یا واسطه های میان فرهنگی انجام می دهند برای خروجی و نتیجه موفقیت آمیز یک مذاکره، ضروری است.
  • برندسازی و ساخت برند

چیدمان میزکار مدیریت و کارکنان

برندسازی و ساخت برند |
فنگ شویی در اصل یک فلسفه 5000 ساله چینیه که به هنر چیدمان و جابجایی اشیا تاکید داره..فنگ شویی یعنی باد و آب...فنگ شویی منبع انرژی است و همانطور که می دونیم در اطراف ما دریایی از انرژی هست و به همین علت می گه باید اشیا رو جوری بچینیم که انرژی توش براحتی گردش کنه...مثلا می گه اگه دقیقا جلوی درب ورودی یه آینه باشه این باعث می شه که انرژی هایی که از درب ورودی داخل می شن همه منعکس بشن و خارج و این مطلوب نیست...فعلا به همین توضیح کوتاه بسنده می کنم...
1-فنگ شویی برای میز(میز کار..میز مطالعه...)
اولین قدم..ببینید میزتون کجا قرار گرفته/؟میزتون نباید جلوش دیوار باشه...بهتره دیوار پشتش باشه...اگه دیوار جلوتون باشه مثل اینه که یه مانعی جلو روتونه..کلا اگه دقت کنید حس می کنید که آدم کلافه می شه یا زود خسته می شه...ترجیحا میز باید رو به در ورودی باشه...کلا یه جوری که مسلط به اتاق باشین...حتی اگه نمی تونین جاشو تغییر بدین یه آینه رو میز بذارین که درو ببینید...
مطلب بعدی مرتب بودن روی میزه...به هم ریختگی روی میز ما رو دچار حس گیجی می کنه...پس روی میزمون رو مرتب می کنیم....
در فنگ شویی جهت ها خیلی مهمند...هر جهتی یه ویژگی ای داره...مثلا برای طراحی یه خونه پیشنهاد فنگ شویی برای قرار گیری آشپزخانه..اتاق...نشیمن و ...بر اساس این جهات هست که متفاوت با دانسته های ما نیست..هموناست ولی دلایلش خوب خیلی جالبه....حالا در مورد میز کار هم این جهات رو اعمال می کنه که مثلا چه چیزهایی کجای میز قرار بدیم تا با دیدن اونا حواسمون به یه سری چیزا باشه....
 
وسط میز مهمترین جای میزه ..مرکز نیرو...پس اگه رو میزتون کامپیوتر هست حتما وسط باشه...یا هر چیز دیگری که بخش اصلی کارتون هست رو وسط قرار بدید...
یکی از مسائل مهم هنگام کار حفظ خونسردی است...در فنگ شویی جهت چپ نشان دهنده خونسردی و شجاعته(جنوب غربی:خونسردی...شمال غربی:شجاعت)
گفته می شه ترجیحا یک تمثال مذهبی یا کارت پستالی از طبیعت در این بخش قرار داده بشه...
سمت راست هم مربوط به توجه و ارتباطات هست....بهتره در این سمت یک کره زمین و چند شاخه گل قرار داده بشه...کره زمین برای اینکه یعنی شما طالب مشتریان زیادی هستید و این حس نا خوداگاه در شما تقویت بشه...
در مطلب بعدی درباره میز کامپیوتر وچگونگی تصاویر screen saver و...صحبت می کنم...تمامی این مباحث برای این هست که احساس آرامش بیشتری کنیم...و اگه قدم به قدم این مسائل رو رعایت کنیم این حس رو درک می کنیم....
 
تلفن از اصلی ترین منابع انرژی چی است..بنابراین سعی کنید از پیشنهادات فنگ شویی در این باره اسفاده کنید...
برای زیر تلفن پارچه ای با رنگ زیبا ترجیحا قرمز انتخاب کنید..این کار باعث می شود انرژی اطراف تلفن فعال شود...
تلفن خود را به نشانه اینکه به کارتان اهمیت می دهید همواره تمیز و براق نگه دارید...
تلفن را در سمت همان گوشی قرار دهید که با آن سمت صحبت می کنید...این باعث می شود که موقع صحبت کردن سیم آن به هم نپیچد و میز به هم نریزد...
یک کارت که روی آن کلمات شادی بخش نوشته شده نزدیک تلفن قرار دهید تا هنگام صحبت کردن با دیگران دوستانه و با توجه صحبت کنید...
این مورد آخری رو من خیلی قبول دارم...شما هم امتحان کنید..
  • برندسازی و ساخت برند

ابزار های مذاکره ی اصولی و موفق

برندسازی و ساخت برند |
مهمترین ابزار مذاکره ناب
مذاکره ناب )Negotiation Lean( مذاکره ای است که هر دو طرف مـذاکره را صاحب ارزش هایی بنیادیـن و پایـدار می کند و از طرف دیگر در جریان مذاکره تلفات و ضایعات زمانی، مالی، سیاسی و فرهنگی به صفر نزدیک می شود. خواه مذاکره خانوادگی باشد، خواه برای کسب و کار و تجارت و شغل باشد، خواه مذاکره ای در سطح بین المللی باشد و ابعاد بزرگ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. این نوع مذاکره ابزاری دارد که به طور خلاصه در این نوشته به آن اشاره می شود
مذاکره بهره ور جامع انسان یا انسان هایی که عازم جلسه مذاکره می شوند اگر به این ابزار تجهیز شده باشند، مذاکره، بهره وری بیشتری خواهد داشت و هر چقدر از ابزار TPN بیشتر و بهتر استفاده شود به Negotiation Lean نزدیک تر خواهیم شد. زیر بخش های مهم TPN به شرح ذیل است
 
1- Leadership Self )رهبری بر خود(:
شامل خود شناسی، خودسازی، خود نگهداری و خود کنترلی است. در این مبحث حتی حفظ سلامتی روح و جسم بسیار حائز اهمیت است.
2- آموزش و یادگیری مستمر :
در یک مذاکره خانوادگی در صورتی که طرفین مذاکره آموزش دیده باشند و در یک فرآیند یادگیری مستمر موضوعات ظریف و ریشه ای موضوع مذاکره )روابط خانوادگی( را آموخته باشند قطعاً می توانند مذاکره ارزشی تر و بهره ورتری داشته باشند. این موضوع
قابل تعمیم به مذاکرات شغلی، اجتماعی، تجاری و حتی سیاسی و بین المللی می باشد.


3- برطرف کردن مشکلات جزئی با تمرکز بر موضوعات مشترک:
در جریان مذاکره، اگر طرف یا طرفین مذاکره کننده بر موضوعات مشترک تمرکز کنند و بر اساس ارزش هایی که برای هر دو طرف قابل قبول است هدایت مذاکره را به دست بگیرند بهره وری مذاکره از نظر زمانی افزایش خواهد یافت. چه بسیار مذاکراتی که با
نادیده گرفتن این مشترکات سبب اتلاف هزینه های مالی و زمانی کلان شده است.
4- برنامه ریزی همه جانبه :
مذاکره کنندگان حرفه ای، برنامه ریزی را از ارکان بسیار با اهمیت مذاکره می دانند و اذعان می کنند که برنامه ریزی جزء لاینفک مراحل مذاکره است ولی به ندرت مشاهده شده است که رویکرد برنامه ریزان مذاکره بهره وری و کاهش تلفات باشد.TPN برای
مذاکره کنندگان یک پارادایم ایجاد می کند که در کلیه برنامه ریزی های خود اعم از زمانی، مکانی، نیروی انسانی، تدارکات و پشتیبانی ها مفهوم بهره وری را مدنظر داشته باشند.

5- آشنایی و تسلط کامل بر فرهنگ ها و خرده فرهنگ های طرف مقابل :
یکی از ابعاد حائز اهمیت TPN آشنایی با فرهنگ ها و حتی خرده فرهنگ های طرف مقابل است. بر اساس تجربه نگارنده در مذاکرات سازمانی و حتی بین المللی ناهنجاری های بسیار زیادی به واسطه عدم آشنایی مذاکره کننده با ارزش )Value( های حاکم
بر فرهنگ طرف مقابل به وجود آمده است که این ناهنجاری ها روند مذاکره را بسیار کند کرده است و هزینه های هنگفت زمانی و مالی را به تیم مذاکره کننده وارد کرده است.

6- کیفیت همه جانبه :
کیفیت )Quality( بعد دیگری از TPN که می توان گفت هدف نهایی استفاده از این ابزار است کیفیت و خلق کیفیت در جنبه های مختلف مذاکره می باشد.کیفیت گاه می تواند استفاده از "کلمات" مناسب در "زمان" مناسب به "شخص" مناسب باشد و مناسب
می تواند گاه به معنای "دَلّ"2 با شد و گاه به معنای "قَلّ "2 .کیفیت می تواند به معنای استفاده مناسب از زبان بدن باشد به نحوی که این زبان بدن تا مدت ها در ذهن طرف مقابل ماندگار شود
  • برندسازی و ساخت برند