برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

مدیریت برند BRAND مشاور برند مدیریت برند و برندسازی تکنیک های برند brand management افزایش فروش ارتقا برند مدیریت نام و نشان تجاری برندسازی و مدیریت برند کارگاه های آموزشی ساخت برند برند سازی برندینگ طراحی برند نام و نشان تجاری دوره آموزش جامع مدیریت برند اصول مهندسی برند سمینار برند تبلیغات همایش سمینار برند حرفه ای برنامه ریزی و تدوین استراتژی برند پیشبرد و ترفیع برند انواع برند BRAND همایش برند راهکارهای عملیاتی افزایش فروش Increase Sales برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRMمشاور مدیر عامل،

برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

مدیریت برند BRAND مشاور برند مدیریت برند و برندسازی تکنیک های برند brand management افزایش فروش ارتقا برند مدیریت نام و نشان تجاری برندسازی و مدیریت برند کارگاه های آموزشی ساخت برند برند سازی برندینگ طراحی برند نام و نشان تجاری دوره آموزش جامع مدیریت برند اصول مهندسی برند سمینار برند تبلیغات همایش سمینار برند حرفه ای برنامه ریزی و تدوین استراتژی برند پیشبرد و ترفیع برند انواع برند BRAND همایش برند راهکارهای عملیاتی افزایش فروش Increase Sales برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRMمشاور مدیر عامل،

برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

علی خویه
09122991608

ساخت، توسعه، تقویت و ارتقا برند
با بیش از 18 سال تجربه ی اجرایی
نویسنده ی کتاب مرجع "مدیریت برند"


-تفکر برند

- تعریف جدید اصول مدیریت برند

- تغییر نگرش به سوی واقعیت برند

- تفکر خلاق در برند سازی

ارتقای مهارت


- مهارتهای برند سازی

- مهارت برند داری

- مهارت برند شناسی

- مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند

- فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند

- مهندسی ارزش برند

- مهارت پیشبرد و ترفیع برند

- مهارت تحقیقات برند

- مهارت حفظ برند

- مهارت کنترل برند

- مهارت هویت سازی برند

- مهارت شخصیت سازی برند

- شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند

- معاینه فنی برند

- سبگ های برندسازی

- تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری

کارگاه


- کارگاه طراحی ساخت و مدیریت یک برند

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۹۶، ۱۷:۵۹ - برندسازی و ساخت برند
    بسیار عالی

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

آموزش فن بیان قوی

برندسازی و ساخت برند |
شاید به‌تازگی استارتاپی را راه‌اندازی کرده‌اید و به‌دنبال سرمایه‌گذار می‌گردید یا شاید سعی دارید رئیس‌تان را برای انجام پروژه‌ای متقاعد کنید یا اصلا می‌خواهید نظر و توجه شخص خاصی را جلب کنید؛ در هر صورت باید فن بیان قوی داشته باشید. فن بیان قوی گامی بلند در راه رسیدن به هدف است. چرا؟ چون با فن بیان قوی است که می‌توانید توجه افراد را جلب و آنها را مشتاق به شنیدن کنید. جلب توجه و حواسِ دیگران، مهم‌ترین ابزار برای شنیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن است. خوشبختانه مطالعات فراوانی درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد مغز انسان و چگونگی جلب کردن توجه آن وجود دارد. «بن پار» (Ben Parr) نویسنده و سرمایه‌داری است که درباره‌ی رابطه‌ی فن بیان و جلب توجه دیگران مطالعه و با متخصصان زیادی گفت‌وگو کرده، در نهایت به ۷ راهکار اصلی دست یافته است. دراینجا با این ۷ راه آشنا شده و خواهید دید که چگونه فن بیان قوی داشته باشیم.

۱٫ احساسات مخاطب خود را بیدار کنید

احساسات ما و ارتباطی که با محیط پیرامون خود برقرار می‌کنیم، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ و جلب شدن توجه‌مان دارد. برای اینکه توجه و نظر مخاطب خود را جلب کنید باید سعی کنید احساسات او را بیدار کنید و او را تحت تأثیر قرار بدهید. یکی از روش‌های اصلی بیدار کردن احساسات افراد صدا زدن آنها با نام کوچک‌شان است. وقتی فردی را با نام کوچکش صدا می‌کنید به‌شدت او را تحت تأثیر قرار می‌دهید.
سعی کنید احساساتِ دیگرِ مخاطب را نیز تحت تأثیر قرار بدهید. اگر مایلید با فن بیان خود تأثیرگذار باشید، باید بدانید که مخاطب شما در چه شرایطی قرار دارد. مثلا شاید تعجب کنید ولی وقتی افراد در فضای گرم قرار دارند یا نوشیدنی داغی مثل چای یا قهوه در دست دارند، هیجان بیشتری در آنها شکل می‌گیرد و با احتمال بیشتری طرف مقابل را فردی پرشور و گرم و صمیمی می‌بینند، در حالی‌که اگر نوشیدنی که در دستان شماست یخ و سرد باشد، احتمالا اتفاقات محیطی دوروبَر خود را با هیجان کمتری پیگیری می‌کنید. پس هیچ‌گاه از تأثیر محیط غافل نشوید چون حتی اگر فن بیان خوبی داشته باشید ولی در جای مناسب یا زمان مناسبی قرار نداشته باشید نمی‌توانید آن‌طور که باید و شاید توجه مخاطب خود را جلب کنید.

۲٫ بستر ذهنی مناسب ایجاد کنید

مغز انسان اطلاعات دریافتی را براساس چارچوب‌های ذهنی خود طبقه‌بندی و تحلیل می‌کند. یعنی با توجه به بستر و زمینه‌ای که هر فرد در ذهن دارد، نسبت به داده‌های جدید واکنش‌های متفاوتی خواهد داشت. گذشته‌ی ما، تجربه‌ها، نظام زیستی، انتظارات فرهنگی، علایق، نظرات و خلق‌وخوی ما در ارجاع دادن
  • برندسازی و ساخت برند

روش های وصول مطالبات و معوقات

برندسازی و ساخت برند |
  • برندسازی و ساخت برند
زبان بدن، زمانی که به‌درستی از آن استفاده کنید، می‌تواند کلید موفقیت‌تان باشد. زبان بدن به کمک‌تان می‌آید تا روابط مثبتی بسازید، روی افرادی که برای شما کار می‌کنند اثر بگذارید و به آنها انگیزه بدهید، بهره‌وری را افزایش بدهید، با اعضای گروه‌تان ارتباط نزدیک برقرار کنید، و نظرات‌تان را با تأثیرگذاری بیشتر بیان کنید. در این نوشته یک جین تکنیک زبان بدن در کسب و کار را به شما ارائه می‌دهیم تا از آنها برای نشان دادن اعتماد‌به‌نفس، اعتبار و کاریزمای برند شخصی‌تان استفاده کنید.

۱. محکم بایستید و فضا اشغال کنید

دن اعتماد‌به‌نفس، اعتبار و کاریزمای برند شخصی‌تان استفاده کنید

۱. محکم بایستید و فضا اشغال کنید

زبان بدن در کسب و کار - محکم باشید و فضا اشغال کنید
قدرت، جایگاه و اعتماد‌به‌نفس بدون نیاز به کلام و با بهره‌گیری از ارتفاع و فضا نشان داده می‌شوند. حفظ وضعیت قامتیِ برافراشته، عقب دادن شانه‌ها و بالا نگه داشتن سر، شما را فردی نشان می‌دهد که به خود مطمئن است.
اگر ایستاده باشید این وضعیت بدنی در نظر افراد نشسته، به شما چهره‌ای قدرتمند و مطمئن می‌بخشد. اگر به اطراف حرکت کنید، فضای اضافه‌‌ای که اشغال می‌کنید این برداشت‌ها را افزایش می‌دهد. اگر نشسته‌اید با قرار دادن کف هر دو پا روی زمین اعتماد‌به‌نفس بیشتری را به نمایش می‌گذارید. فاصله دادن بازوها از بدن و باز کردن آنها (یا قلاب کردن آرنج یک دست به پشت صندلی) و پخش کردن وسایلی که به همراه دارید روی میز کنفرانس نشان‌دهنده‌ی قلمرو بیشتری است که مدعی آن هستید.

۲. باز بایستید

زبان بدن در کسب و کار - باز بایستید
زمانی که با پاهای بسته می‌ایستید ممکن است در صحبت‌هایی که می‌کنید مردد یا نامطمئن به نظر برسید. اما وقتی بازتر می‌ایستید زانوهایتان را شل می‌کنید و وزن بدن‌تان را روی بخش پایین بدن رها می‌کنید با این وضعیتِ قامتی «محکم»تر و با اعتماد‌به‌نفس‌تر به نظر می‌رسید.

۳. زیر و بمی صدایتان را تنظیم کنید

کیفیت صدایی که در محل کار با آن حرف می‌زنید می‌تواند عامل سرنوشت‌سازی برای ساختن تصویر شما در ذهن دیگران باشد. به نظر می‌رسد افرادی که با تن صدای بم حرف می‌زنند نسبت به افرادی که با تن زیرتری صحبت می‌کنند کم‌قدرت‌تر و عصبی‌ترند و همدلی‌شان کمتر است. تکنیک ساده‌ای که از یک سخن‌ درمانگر آموخته‌ام این است که لب‌ها را روی هم قرار دهید و بگویید «آم هام، آم هام، آم هام» این کار حنجره‌ی شما را آرام می‌کند و تن صدایتان روی جایگاه مناسب تنظیم می‌شود. صحبت با تن صدای مناسب به خصوص زمانی که تماس تلفنی مهمی دارید اهمیت پیدا می‌کند، در چنین موقعیتی کیفیت صدای شما بسیار تعیین‌کننده است.

۴. قدرت را فرابخوانید

برای اینکه اعتماد‌به‌نفس‌تان را نشان دهید و امیدوار و مثبت دیده شوید، به موفقیت‌های گذشته که شما را غرق در غرور و اعتماد‌به‌نفس می‌کند فکر کنید. این موفقیت الزاما نباید به دنیای کاری مرتبط باشد (گرچه توصیه می‌کنم یک «فهرست موفقیت» برای خودتان تهیه کنید تا بتوانید به راحتی یک رویداد را برای این کار پیدا کنید.) سپس احساس قدرت و اطمینان را فرابخوانید، اینکه چطور به نظر می‌آیید را به یاد بیاورید یا تجسم کنید. فراخواندن آن احساسات واقعی که در گذشته تجربه کرده‌اید کمک می‌کند همچنان که به جلسه‌ی ملاقات یا جایگاه مخصوص قدم می‌گذارید تجلیِ آنها را ببینید.

۵. ژست قدرت به خودتان بگیرید

ژست قدرت بگیرید - زبان بدن در کسب و کار
تحقیق انجام شده روی تأثیر ژست بدن بر اعتماد‌به‌نفس که در مدرسه‌ی تجارت هاروارد و کلمبیا انجام شد نشان می‌دهد تنها با قرار دادن بدن در حالت گسترده، ژست‌های «پرقدرت» (تکیه دادن و دست‌ها پشت سر و پاها روی میز، یا ایستادن به نحوی که دست‌ها و پاها از بدن فاصله دارند)، حتی به مدت دو دقیقه میزان تستوسترون بالاتری را در فرد تحریک می‌کند؛ هورمونی که با قدرت و تسلط مرتبط است، و همچنین میزان هورمون کورتیزول را که به استرس مرتبط است پایین می‌آورد.
این کار را پیش از جلسه‌ی کاری مهمِ بعدی‌تان انجام دهید، به شما قول می‌دهم که احساس بهتری از اعتماد‌به‌نفس و اطمینان خواهید داشت. این ژست‌ها علاوه بر ایجاد تغییرات هورمونیِ ذکر شده در زنان و مردان، احساس قدرت و ریسک‌پذیری را در فرد افزایش می‌دهند. این مطالعه تأییدکننده‌ی مشاهداتی است که در آن مردم، بیشتر تحت تأثیر تصوری که از فرد پیدا می‌کنند قرار می‌گیرند تا آنچه او به آنها می‌گوید.

۶. تماس چشمی مناسب برقرار کنید

ممکن است درون‌گرا یا خجالتی باشید. شاید فرهنگی که به آن تعلق دارید به شما آموخته که حفظ تماس چشمی طولانی با مقام بالاتر درست نیست. اما در دنیای کسب‌وکار آمریکا، اروپا، استرالیا و بسیاری نقاط دیگر دنیا از شما انتظار دارند در ۵۰ تا ۶۰٪ زمان، تماس چشمی خود را با آنها حفظ کنید. تکنیک ساده‌ برای حفظ تماس چشمی این است که هنگام احوال‌پرسی با همکارتان به اندازه‌ای به چشمانش نگاه کنید که متوجه‌ رنگ چشم‌هایش بشوید.

۷. موقع حرف زدن دست‌ها را فراموش نکنید

از دست‌ ها برای حرف زدن کمک بگیرید- زبان بدن در کسب و کار
تصویربرداری‌های انجام‌شده از مغز نشان می‌دهد ناحیه‌ی بروکا که در گفتار به ما کمک می‌کند نه فقط هنگام صحبت کردن بلکه در هنگام استفاده از دست‌ها نیز فعال می‌شود. از آنجا که حرکات بدن به شکل بنیادی با گفتار مرتبط‌ هستند، استفاده از آنها در حقیقت می‌تواند فکرکردن شما را بهبود بدهد. تجربه‌ی شخصی من این است که وقتی از افراد خواسته‌ام هنگام ارائه‌ی سخنان‌شان از حرکات بدن استفاده کنند محتوای شفاهی آنها ارتقا پیدا کرده و کمتر مردد می‌شوند. همچنین استفاده‌ی آنها از عبارت‌های پُرکننده‌ی کلام (امم وآاا) کاهش می‌یابد. این کار را امتحان کنید و متوجه خواهید شد عمل فیزیکی ایما و اشاره به شما کمک می‌کند واضح‌تر فکر کنید و با جملات موجز‌تر و شفاف‌تر سخن بگویید.

۸. از ژست‌های آزاد استفاده کنید

در حرکت‌هایتان آرامش را حفظ کنید، ژست بازوانِ گشوده داشته باشید و کف دستان‌تان را آشکار کنید. همان ژست اصلیِ «ببین چیزی برای پنهان کردن ندارم.» که پیامِ اعتبار و صداقت را بدون رد و بدل شدن کلام، منتقل می‌کند. افراد با ژست‌های آزاد مثبت‌تر و قانع‌کننده‌‌تر از آدم‌های با ژست بسته (دست به سینه، دست‌ها به پشت یا نزدیک بدن نگه‌داشته شده و غیره) به نظر می‌رسند. همچنین اگر دستان‌تان را در محدوده‌ی کمرتان نگه‌ دارید و ایما و اشاره‌ها را در همین محدوده انجام بدهید به نظر دیگران آدمی مطمئن و معتبر می‌رسید.

۹. با دست‌ها عدد ۸ درست کنید

زبان بدن در کسب و کار - دست ها را به شکل ۸ درآورید ۷۸
شاید دیده باشید سخنرانان، سیاست‌مداران و مدیران وقتی درباره‌ی نکته‌ای مطمئن هستند دست‌هایشان را به شکل ۸ در می‌آورند. در این پیامِ قدرت، نوک انگشتان دو دست به هم می‌رسند اما کف دست‌ها از هم جدا می‌مانند و شکل نوک برج یا عدد ۸ را شکل می‌دهند. زمانی که قصد دارید درباره‌ی نکته‌ای اعتقاد راسخ و یک‌رنگی را به مخاطب برسانید از این ایما استفاده کنید.

۱۰. ژست‌های نگرانی را کاهش دهید

زمانی که نگران یا تحت فشار هستیم همه‌ی ما خودمان را به نوعی با حرکات فیزیکی و غیرکلامی آرام می‌کنیم: دست‌ها را به هم می‌مالیم، پاها را می‌جنبانیم، با انگشت‌ها روی میز ضرب می‌گیریم، با زیورآلات‌مان ور می‌رویم، موها را پیچ‌و‌تاب می‌دهیم یا در صندلی وول می‌خوریم و به محض انجام هر یک از این موارد خط بطلانی بر اعتبارمان می‌کشیم. اگر خودتان را سرگرم هر یک از این رفتارها دیدید، نفس عمیق بکشید و با قرار دادن کف پاها روی زمین و کف دست‌ها روی ران‌، میز یا میز کنفرانس خودتان را آرام کنید. بی‌حرکت بودن بدن این معنی را می‌رساند که آرام و مطمئن هستید.

۱۱. لبخند بزنید

لبخند - زبان بدن در کسب و کار
یکی از تکنیک‌های زبان بدن در کسب و کار لبخند زدن است. لبخند اثر قدرتمندی روی انسان دارد. مغز آدمی صورت‌های شادمان را ترجیح می‌دهد. ما قادریم لبخند را از فاصله‌ی ۹۰متری -حدودا اندازه‌ی یک زمین فوتبال- تشخیص بدهیم. لبخند نه فقط احساس بهزیستی خودتان را افزایش می‌دهد بلکه به دیگران این پیام را می‌دهد که فردی هستید که می‌شود به او نزدیک شد و اعتماد کرد.

12. بی‌نقص دست بدهید

از آنجا که دست‌ دادن، قدرتمندترین و ابتدایی‌ترین علامت غیرکلامی در برقراری ارتباط است، ارزشش را دارد که با صرف وقت به بهترین شکل در آن مهارت پیدا کنید. دست دادنِ درست می‌تواند اعتباری فوری را نصیب شما کند و دست دادن اشتباه به قیمت از دست رفتن شغل یا قراردادتان تمام شود. بنابراین لطفا دست دادن شل و وارفته (مانند ماهی مرده) یا در نقطه‌ی مقابل آن فشردن استخوان‌های دست را فراموش کنید. اولی شما را آدمی بی‌عرضه و دومی یک قلدر نشان می‌دهد.
نوع دست دادن در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است اما دست دادن در ایران مثل اکثر کشورهاست. به اضافه‌ی اینکه به یاد داشته باشید تا جای ممکن باید تلاش کنید فشاری که به دست فرد مقابل می‌آورید در حد فشاری باشد که او می‌آورد. در این مورد به عقیده‌ی شخصی‌تان درباره‌ی نوع گرفتن و میزان فشار مناسب هنگام دست‌ دادن در ملاقات‌های کاری توجه نکنید.
در هر حال گرچه برای همه‌ی آدم‌های حرفه‌ای دست دادنِ عالی مهم است. اهمیت آن برای زنان حتی بیشتر هم هست زیرا اعتماد‌به‌نفس زنان بیشتر از همتایان مردشان با کیفیت دست دادن‌ آنها سنجیده می‌شود.
نویسنده: سارا شهیدی
http://chetor.com
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • برندسازی و ساخت برند
طرز صحبت کردن کارآفرینان موفق با آدم‌های معمولی فرق دارد. آنها خوب می‌دانند چطور مُخ دیگران را بزنند و از چه جملاتی استفاده کنند که بیشترین تأثیر را روی مخاطب‌شان بگذارند. در واقع، رمز موفقیت این افراد در هنر متقاعد کردن دیگران است که یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی به‌شمار می‌رود. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا فقط با ۵ راه ساده به راز و رمز این هنر مسلط شوید و بتوانید در صحبت‌کردن تاثیرگذارتر باشید.

۱. از موضع دانش و قدرت حرف بزنید

از موضع دانش و قدرت حرف بزنید.
چنانچه با سؤالی مواجه شدید که جوابش را نمی‌دانید، به‌جای اینکه فقط اظهار بی‌اطلاعی کنید، چیزی بگویید که در عوض، کاربلد بودن‌تان به چشم بیاید. مثلا بگویید: «این موضوع، راسته کاره علی آقاست، پس بذارید ببینیم نظر علی در مورد این سؤال چیه.» این طرز جواب دادن موجب افزایش اعتبار حرفه‌ایِ شما نزد دیگران می‌شود، چون با این کار نشان می‌دهید که واقعا سعی دارید به سؤال طرف مقابل‌تان جواب دهید و اینکه خوب می‌دانید چطوری از تخصص همکاران‌تان برای رسیدن به‌ جواب کمک بگیرید.

۲. همکاران‌تان را به شرکت در بحث تشویق کنید

همکاران‌تان را به شرکت در بحث تشویق کنید.
هر وقت به بُن‌بَست رسیدید، از دیگر اعضای تیم‌ بپرسید: «دیگه چی کار می‌تونیم بکنیم تا یه قدم بیشتر به راه‌حل نزدیک شیم؟» به عبارت دیگر، از هم‌تیمی‌های خود نظرخواهی کنید و حتی اگر نظرات‌شان بیراه یا نشدنی بود، باز هم در تبادل‌نظر با آنها کوتاهی نکنید. به این ترتیب، دیگران را تشویق کرده‌اید که در بحث شرکت کنند و هر چه را در ذهن‌شان می‌گذرد با شما در میان بگذارند. شاید دانش و استعداد منحصربه‌فرد یکی از اعضای تیم‌ که می‌تواند چالش‌ها را از دریچه یا زاویه‌ی جدیدی ببیند، کمک کند که موانع را کنار بزنید.

۳. از ابراز همدردی با دیگران غافل نشوید

از ابراز همدردی با دیگران غافل نشوید.
به همکاران‌تان نشان دهید که تلاش‌شان را می‌بینید و قدر زحمات‌شان را می‌دانید تا ترغیب‌شان کنید به قابلیت‌های‌تان ارزش بگذارند و برای‌تان احترام قائل شوند. به مشکلات همکاران‌‌تان گوش دهید و برای اینکه بفهمند درک‌شان می‌کنید، خط فکری خودشان را در صحبت‌های‌تان بازتاب دهید. همچنین از زبان بدن کمک بگیرید تا در طول مکالمه به طرف مقابل نشان دهید به آنچه می‌گوید توجه دارید. مثلا کمی به جلو خم شوید و ارتباط چشمیِ مستقیم برقرار کنید تا همدلی کردن‌تان بیشتر حس شود. دیگر اینکه حرفی بزنید که به تقویت رابطه‌ی‌تان کمک کند، مثلا بگویید: «آره، خیلی چالشی به نظر می‌یاد» یا «می‌فهمم چی داری می‌گی.»

۴. اعتمادبه‌نفس داشته باشید و به دیگران هم اعتمادبه‌نفس دهید

اعتماد به نفس داشته باشید و به دیگران هم اعتماد به نفس دهید.
هر وقت کسی به شما انتقاد کرد، نظراتش را در کمال آرامش بشنوید و حتی اگر نظراتش را قبول ندارید، خیلی مؤدبانه از اینکه دیدگاهش را صادقانه با شما در میان گذاشته تشکر کنید. این واکنش نشان می‌دهد به خودتان مسلط هستید و از هر بازخوردی که شاید به بهبود عملکردتان بینجامد، استقبال خواهید کرد. به‌علاوه، این طرز برخورد نشان می‌دهد به اندازه‌ی کافی، عاقل هستید که بازخوردهای کاربردی را به مرحله‌ی اجرا درآورید.
همچنین یادتان باشد دیگران را به دلیل نقاط ضعف‌شان به باد انتقاد نگیرید. در عوض، با تعریف و تمجیدهای سازنده بکوشید تا روحیه‌ی همکاران‌تان را تقویت کنید. مثلا بگویید: «خیلی داری کارت رو خوب انجام می‌دی.» یا مثلا «می‌دونم که می‌تونی انجامش بدی.» دیگران با شنیدن این قبیل تأکیدات مثبت ترغیب خواهند شد که نهایت تلاش‌شان را به کار ببندند.

. از دستاوردهای همکاران‌تان قدردانی کنید

از دستاوردهای همکاران‌تان قدردانی کنید.
به دستاوردهای سایر همکاران‌تان اذعان داشته باشید و نشان دهید که برای خدمات همگی آنها ارزش قائل هستید و می‌خواهید از زحمات‌شان قدردانی کنید. مثلا در پایان پروژه بگویید: «این یه تلاش تیمی فوق‌العاده بود. مطمئنا بدون شما نمی‌تونستم از پَسِش بربیام.» همین دو جمله‌ی ساده نشانه‌ی فروتنی، سخاوت، خوش‌قلبی و سایر خصلت‌های مثبتی است که دیگران را ترغیب می‌کند دوباره با شما همکاری کنند.
همان‌طور که در مقدمه‌ نیز اشاره کردیم، هنر متقاعد کردن دیگران یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی است و تسلط بر آن کمک‌تان خواهد کرد تا طوری حرف بزنید که اعضای تیم‌تان را راحت‌تر و مؤثرتر به سمت هدفی مشترک هدایت کنید. کلام آخر اینکه با رعایت صداقت در گفتار و گشاده‌رویی در رفتار می‌توانید احترام دیگران را جلب کرده و به درجه‌ای برسید که روی اطرافیان‌تان یا حتی عالَم هستی تأثیر مثبت بگذارید.
نویسنده: صدف دژآلود
http://chetor.com
  • برندسازی و ساخت برند
برخی از افراد به طور ذاتی قادر به صحبت کردن در مورد قابلیت‌ها و موفقیت‌های خود نیستند و با وجود اینکه دستاوردهای قابل توجهی داشته‌اند، به دلیل ناتوانی در بیان آنها، به جایگاهی که شایستگی آن را دارند، نمی‌رسند. اگر نمی‌دانید چگونه باید قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوب خود را بیان کنید (البته بدون اینکه در نظر دیگران خودنما به نظر برسید)، باید بدانید افراد زیادی با این مشکل مواجه‌اند، بنابراین شما تنها نیستید. در اینجا ۳ اشتباه رایج در مذاکره را بیان می‌کنیم و روش اجتناب از این اشتباهات را نیز شرح می‌دهیم.
فروتنی ویژگی بدی نیست ولی وقتی مسئله‌ی حمایت کردن از خودتان در میان باشد، هیچ کس به جز خودتان، برای شما قدمی برنخواهد داشت. وقتی در صحبت از ویژگی‌های مثبت خود، دلایل محکمی بیان می‌کنید، در مذاکره نیز موفقیت بیشتری به دست می‌آورید. یعنی باید شواهدی داشته باشید و بدانید که چگونه باید این شواهد را برای دیگران نیز بیان کنید. ولی انجام این کار برای همه آسان نیست. در ادامه ۳ اشتباه رایج در مذاکره را با استفاده از ۳ مثالی که در واقعیت رخ داده است، شرح می‌دهیم:

اشتباه اول: واضح صحبت نکردن درمورد دستاوردهایتان

می‌توانید بگویید: «ما از نظر عملکردی، بسیار کارآمد هستیم.»
بهتر است که بگویید: «متوجه شدیم که در برهه‌ی خاصی از روند کاری خود، دچار ضرر و زیان شده‌ایم. بنابراین با تیم‌های فراوانی کار کردیم تا روش‌هایی را برای ساده کردنِ فرآیند فروش پیدا کنیم. اخیرا با نیروهای واحد فنی‌مان کار کرده‌ایم تا تغییراتی جزئی در وب‌سایت ایجاد کنیم که منجر به صرفه‌جویی ۱۵ درصدی در زمان هر یک از اعضای تیم شده است.»
در نسخه‌ی دوم، گوینده توجه طرف مقابل را به نقشی که داشته است، جلب می‌کند. او از چارچوب ساده‌ی زیر استفاده می‌کند تا مثال خاصی را بیان کند و نقش خود را در نتیجه‌ی به‌دست آمده، برجسته کند:
  • وضعیت (مواجهه با ضرر و زیان در کسب‌و‌کار)؛
  • وظیفه (کار کردن با تیم‌های مختلف)؛
  • اقدام (ایجاد تغییرات جزئی در وب‌سایت)؛
  • نتیجه (صرفه‌جویی ۱۵ درصدی در وقت اعضای تیم).

شتباه دوم: تصور اینکه سابقه‌ی کاریتان گویاست و نیازی به توضیح اضافه ندارد

در مورد جزئیات کارهایی که انجام داده اید توضیح بدهید - ۳ اشتباه رایج در مذاکره
می‌توانید بگویید: «همان‌طور که می‌دانید، تیم ما عملکرد بسیار خوبی دارد.»
بهتر است که بگویید: «سال بسیار خوبی داشتیم. با وجود تغییرات و جایگزینی بعضی از کارکنان، فروش ما در این سه‌ماهه انتظارات را برآورده کرد. من ترتیبی دادم تا ۲ کارمندی که به تازگی استخدام شده‌اند با فرهنگ سازمانی و روندهای کاری‌مان آشنا شوند. متأسفانه تصمیم گرفتیم که به یکی از کارکنان اجازه بدهیم تا به دنبال چند اقدام ناموفق برود تا عملکرد او را به حد استاندارد برسانیم، ولی پس از آن تلاش‌های بیشتری کرده‌ایم تا زمانی را به ساخت تیم اختصاص بدهیم.»
هرگز تصور نکنید که مدیر شما تمام جزئیات کارهایی را که در پشت صحنه انجام داده‌اید، می‌داند. معمولا زنان برای دستاوردهایی که در کار گروهی داشته‌اند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. پس کاری کنید که دستاوردهایتان مورد توجه قرار بگیرند و نقش و کمک‌های خود در کار گروهی را بیان کنید.

شتباه سوم: عدم استفاده از موفقیت‌های گذشته به عنوان فرصتی برای آینده

می‌توانید بگویید: «من در گذشته، اینترانت بومی کارکنان را به سیستمی حرفه‌ای انتقال داده‌ام.»
بهتر است که بگویید: «می‌دانم که در مورد انتقال به سیستم جدید، با چه چالش‌هایی روبرو هستید. در واقع من در موقعیت شغلی قبلی‌ام، رهبری تیمی را بر عهده داشتم که اینترانت کارکنان را دوباره طراحی کرد و آن را به سیستمی حرفه‌ای انتقال داد. ابتدا این کار را با درخواستِ ارائه‌ی پیشنهادهایی از برترین شرکت‌های طراحی شروع کردم، سپس بازخورد مدیران و کارکنان شرکت را جمع‌آوری کردم و برای ساخت وب‌سایت جدید، با تیم فنی همکاری داشتم. نظرسنجی‌ها نیز نشان داد که کارکنان، اینترانت جدید را دوست داشتند، زیرا سریع بود و سازمان‌دهی بهتری داشت.»
صحبت از تجربیات گذشته به این معنی نیست که فقط بگویید در کجا بوده‌اید یا چه کاری را انجام داده‌اید. شما باید شواهدی ارائه دهید که نشان دهد در گذشته کاری را انجام داده‌اید و می‌توانید دوباره آن را انجام دهید. درست است که موفقیت‌های گذشته، برای خود شما روشن و بدیهی به نظر می‌رسند، ولی مصاحبه‌کننده به دنبال مثال‌هایی است که به او نشان دهد که شما در شرکت جدید، چه عملکردی خواهید داشت. وقتی مثال‌های دقیقی را بیان کنید که مصاحبه‌کننده را متقاعد کند که شما بهترین گزینه برای آن شغل هستید، او نیز راحت‌تر می‌تواند به شما پاسخ مثبت بدهد.
نویسنده: فاطمه زنگنه
http://chetor.com
  • برندسازی و ساخت برند

تمرینات تقویت قدرت مذاکره

برندسازی و ساخت برند |
مانند هر مورد دیگری تمرین، کلید موفقیت است. شما به کمک تمرین می‌توانید در تمام زمینه‌های زندگی مذاکره‌کننده‌ بهتری باشید. در ادامه ما به ۵ تمرین عالی اشاره می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید به اهداف خود در یک مذاکره نزدیک شوید.

۱. «نه» گفتن را تمرین کنید

مهارت های مذاکره - تمرین نه گفتن کنید تا در صورت نیاز راحت‌تر این کار را انجام دهید
در بعضی مواقع گفتن «نه» کار دشواری است. برای مثال وقتی مدیرتان از شما کاری را بخواهد که از انجام آن راحت نیستید یا دوست‌تان از شما برای اسباب‌کشی کمک بخواهد. ممکن است شما به دلیل حس مسئولیت یا ترس از اینکه با گفتن «نه» چگونه به نظر می‌آیید، این درخواست‌ها را اجابت کنید. در این موقعیت‌ها در زندگی روز‌مره‌ بسیار قرار گرفته‌ایم؛ مانند زمانی که کسی از ما تقاضا می‌کند نوبت خود را به او بدهیم. اگر می‌خواهید در مذاکره قدرت بیشتری داشته باشید، باید قدرت رد کردن پیشنهاد مطرح شده را داشته باشید، حتی اگر قرار باشد پاسخ منفی‌تان صرفا به صورت لفظی و نه به صورت عملی باشد؛ بنابراین باید «نه» گفتن را تمرین کنید تا با این جواب، احساس راحتی بیشتری داشته باشید. البته به هر چیزی هم نباید «نه» بگویید. بهتر است برای این کار از موقعیت‌هایی که حساسیت کمتری دارند، شروع کنید.

۲. زبان بدن را بیاموزید

مهارت های مذاکره - به زبان بدن طرف مقابل دقت کنید و با آن هماهنگ شوید
میزان استفاده از مهارت‌های ارتباطی غیرکلامی بستگی به فردی دارد که با او ارتباط برقرار می‌کنید. شکی نیست که زبان بدن در ارتباطات بین فردی بسیار متغیر است. نشانه‌های ظریفی مانند پلک زدن زیاد یا تغییر وضعیت طرف مقابل‌تان بر روی صندلی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی در سر او می‌گذرد. تلاش کنید خودتان را با زبان بدن او هماهنگ کنید. شما با مطالعه و تمرین می‌توانید این مهارت را بیاموزید. برای این کار به زبان بدن نزدیکان خود توجه کنید. در صورت امکان، زبان بدن افراد غریبه‌ را زیر نظر بگیرید (درک زبان بدن در افراد غریبه دشوارتر است).

3. شنونده‌ی خوبی باشید

گوش کردن مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بخش از ارتباط است. گوش کردن به طرف مقابل، به شما کمک می‌کند تا بفهمید در فکر او چه می‌گذرد. کمتر حرف زدن و بیشتر گوش کردن در مذاکره به شما کمک می‌کند تا جلوتر باشید. با این روش شما اطلاعات بیشتری دریافت می‌کنید و کمتر اطلاعات می‌دهید. معمولا افرادی که کمتر حرف می‌زنند، ارتباط بهتر و محترمانه‌تری ایجاد می‌کنند. اگر یک شنونده‌ی فعال باشید، می‌توانید مذاکره‌کننده‌ی بهتری باشید. اما مانند سایر مهارت‌ها این کار نیز به تمرین و ممارست نیاز دارد.
برای تمرین، با دوستان و خانواده‌ی خود آغاز کنید. سعی کنید با دقت و بیش از قبل به آنها گوش کنید و کمتر حرف بزنید تا جایی که این خصلت در شما نهادینه شود. سپس این مهارت را در مذاکرات مهم‌تر به کار ببندید.

۴. تحقیقات خود را کامل کنید

مهارت های مذاکره - با تحقیقات دقیق می تواند در مذاکره برتری داشته باشید
پیش از آنکه در مذاکره‌ای وارد شوید، بهتر است در مورد آن موضوع به خوبی تحقیق کنید. اما چگونه می‌توان فهمید که تحقیقات‌ کافی است و به بهترین شکل برای مذاکره آماده هستید؟ اگر شما به ندرت در مورد مسائل مختلف تحقیق می‌کنید، بعید است بتوانید در این کار موفق شوید. شما باید مهارت تحقیق کردن را به کمک تمرین در خود بهبود بخشید. تلاش کنید تا منابع معتبر و مفید را شناسایی کنید. یاد بگیرید چگونه سئوالات مناسبی بپرسید. تحقیق کردن نیز یک مهارت است و می‌توانید با تمرین در آن پیشرفت کنید.

۵. بر سر هر چیزی مذاکره کنید

در نهایت باید به واضح‌ترین مورد در این فهرست اشاره کنیم. اگر می‌خواهید مذاکره‌کننده‌ی بهتری باشید، باید بیشتر مذاکره کنید. هر چه بیشتر مذاکره کنید در طول زمان با روند مذاکرات مختلف احساس راحتی بیشتری دارید؛ اعتماد به نفس بیشتری کسب و در نهایت نتیجه‌ بهتری دریافت می‌کنید. با انجام مذاکره با مرور زمان بهتر صحبت می‌کنید، شنونده‌ بهتری می‌شوید و اصول مذاکره را بهتر می‌آموزید. نکته‌ کلیدی این است که تلاش کنید با مذاکرات کم‌ اهمیت شروع کنید تا بتوانید مهارت خود را افزایش دهید. برای تمرین مذاکره را با دوستان و خانواده خود آغاز کنید. در موقعیت‌های کم‌ اهمیت اجتماعی با دیگران مذاکره کنید. پس از آنکه احساس کردید در مذاکره به پیشرفت خوبی رسیدید، می‌توانید در محیط کاری خود، در خصوص نیازها و مسئولیت‌های خود وارد مذاکره شوید.
اگر به طور منظم این تمرینات را انجام دهید و واقعا عزم راسخی جهت پیشرفت در مذاکره داشته باشید، پس از مدتی در تمامی زمینه‌های زندگی مذاکره‌کننده‌ بهتری می‌شوید. وقتی مهارت‌های شما بهبود یافت، آنها را به کار ببندید تا به چیزی که استحقاق‌ آن را دارید، برسید.
یک نکته کلیدی را هرگز فراموش نکنید؛ مذاکره یک جاده دو طرفه است.
میلاد فروحی
http://chetor.com
  • برندسازی و ساخت برند

1. گزینه‌های جایگزین را مد نظر داشته باشید

توانایی‌تان برای تغییر توافقی که از آن راضی نیستید، می‌تواند منبع قدرت‌تان باشد. مذاکره‌کنندگان خبره پیش از نشستن بر سر میز مذاکره زمان زیادی را صرف بررسی گزینه‌های مناسب برای جایگزین می‌کنند.

۲. بر سر روند مذاکره هم مذاکره کنید

هرگز تصور نکنید که در خصوص شرایط مذاکره مانند اینکه چه زمانی و در کجا مذاکره انجام شود، با طرف مقابل هم نظر خواهید بود. بهتر است شرایط مذاکره را مشخص کنید تا بتوانید هدفمند و با تمرکز بیشتری مذاکره کنید.

۳. با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید

مهارت های مذاکره - برقراری ارتباط با طرف مقابل می‌تواند نتایج سومندی در یک مذاکره داشته باشد.
شاید در برخی مواقع رسیدن به نقطه‌ مشترک برای آشنایی بیشتر با طرف مقابل دشوار باشد، ولی انجام این کار مزایای بسیاری دارد. اگر در ابتدای مذاکره، چند دقیقه‌ را صرف آشنایی بیشتر با طرف مقابل کنید، احتمال اینکه با طرف مقابل به توافق برسید، بیشتر خواهد بود. حتی اگر کانال مذاکراتی شما پست الکترونیکی است، معرفی مختصر در حد چند دقیقه‌ به صورت تلفنی می‌تواند تأثیرات چشمگیری داشته باشد.

۴. فعالانه به طرف مقابل گوش دهید

بسیاری از افراد در هنگام مذاکره بدون اینکه به طرف مقابل گوش کنند، فقط می‌خواهند حرف خود را بزنند و مواضع خود را بیان کنند. به جای این کار، بهتر است به طرف مقابل با دقت گوش دهید و با نقل قول از حرف‌هایش، به او بفهمانید که به سخنانش توجه دارید. با دقت گوش دادن به طرف مقابل، نه تنها می‌تواند اطلاعات بیشتری را به شما بدهد، بلکه این کار باعث می‌شود طرف مقابل نیز با دقت بیشتری به حرف‌هایتان گوش دهد.

۵. سئوالات خوبی بپرسید

با پرسیدن سئوالات مناسب در مذاکره دستاورد بهتری به دست آورید. از پرسیدن سئوالاتی که پاسخ‌شان بله یا خیر است و همچنین سئوالات جهت‌دار مانند: «شما فکر نمی‌کنید نظر من عالی است؟»، خودداری کنید. به جای اینها بهتر است سئوالات خنثی بپرسید تا از پاسخ‌های طرف مقابل اطلاعات به دست بیاورید. به عنوان مثال بپرسید «در سه ماهه‌ اخیر با چه چالش‌هایی مواجه شدید؟»

۶. در جستجوی مبادلات هوشمندانه باشید

در بسیاری از مذاکرات، دو طرف تنها به یک عامل توجه می‌کنند و توجه چندانی به عوامل دیگر ندارند. در حالی که باید در مذاکرات تمام عوامل را در نظر گرفت. ممکن است بعضی موارد برای شما اهمیت چندانی نداشته باشند، در حالی که برای طرف مقابل بسیار با اهمیت باشند و بر عکس. با در نظر گرفتن تمام موارد می‌توانید مبادله‌ای منصفانه داشته باشید که دو طرف به خواسته‌‌های خود برسند.

۷. از اثر لنگر انداختن غافل نشوید

مطالعات زیادی از پدیده‌ای به نام «اثر لنگر انداختن» حکایت دارند. این مطالعات نشان داده‌اند معمولا نتیجه‌ نهایی توافق به عددی نزدیک‌تر است که اول پیشنهاد می‌شود. بنابراین بهتر است از این پس، با دادن پیشنهاد اول قربانی «اثر لنگر انداختن» نشوید. از آن سو اگر طرف مقابل پیشنهاد اول را ارائه داد، می‌توانید با تجزیه و تحلیل شرایط و تغییر شرایط مذاکره از دام این اثر فرار کنید.

۸. اگر می‌توانید به طور همزمان چندین پیشنهاد آماده کنید

بهتر است به جای داشتن یک گزینه، چندین پیشنهاد آماده در آستین داشته باشید. اگر طرف مقابل مذاکره‌تان تمامی آنها را رد کرد، از او بپرسید که کدام‌ یک از پیشنهادات شما بهتر بوده و چرا. سپس بر روی آن پیشنهاد کار کنید و اگر می‌توانید در مورد آن کمی انعطاف به خرج دهید یا با طوفان فکری و ارائه‌ یک پیشنهاد جدید و فوق‌العاده، یک معامله‌ برد-برد بسازید. استراتژی ارائه‌ چندین پیشنهاد هم‌ زمان می‌تواند احتمال شکست در مذاکرات را کاهش دهد.

. می‌توانید یک توافق مشروط را امتحان کنید

در بسیاری از مواقع توافقات با شکست مواجه می‌شوند. زیرا شرایط توافق با گذر زمان دستخوش تغییرات می‌شود. در این مواقع یک توافق مشروط می‌تواند راه‌گشا باشد. این توافق می‌تواند با تغییر احتمالی شرایط تغییر کند. به عنوان مثال پیمان‌کار نوسازی خانه‌تان مدعی می‌شود که می‌تواند ظرف مدت سه ماه خانه‌تان را به شما تحویل دهد. اگر این زمان بیشتر طول کشید می‌توانید بندی را برای جریمه‌ او در توافق لحاظ کنید و اگر زودتر از موعد کارش را به پایان رساند، به او پاداش بدهید. اگر ادعای او واقعی باشد، نباید از پذیرش بندهای قرارداد بترسد.

۱۰. در خصوص جزئیات اجرای توافق برنامه‌ریزی کنید

یک راه مناسب برای اطمینان از روند اجرای توافقات بلندمدت، مشخص کردن نقاطی در قرارداد است که به واسطه‌ی آن از اجرای مناسب توافق اطمینان حاصل کنید. می‌توانید بندی را در توافق لحاظ کنید که در صورت عدم توانایی طرف مقابل به اجرای تعهداتش، بتوان بر روی توافق بازنگری انجام داد یا طرفی را که به تعهدات خود عمل نکرده جریمه کرد.

۱۱. صبور باشید

بهترین مذاکره‌کنندگان افرادی بسیار صبور هستند. این افراد پیش از نهایی کردن توافق، از مفاد توافقات صورت گرفته اطمینان حاصل می‌کنند. آنها زمانی را صرف پرسیدن سئوالات مناسب و جزئیات توافق می‌کنند تا در آینده دچار سردرگمی نشوند.
نویسنده: میلاد فروحی
http://chetor.com
  • برندسازی و ساخت برند

استراتژی‌های مذاکره

برندسازی و ساخت برند |
موفقیت عده ای از مردم در کسب و کار و حتی زندگی، فقط به این دلیل است که مذاکره کنندگان خوبی هستند. فنون مذاکره در هر موقعیتی به کار می آیند، از معاملات تجاری، خرید و فروش کالا، خودرو و مسکن گرفته  تا مراسم خواستگاری.
ابزارهای مذاکره لزوماً کلام یا نامه نیستند، حتی گریه نوزاد نیز برای دریافت غذا نوعی مذاکره است. به دلیل شرایط نوزاد، این ابزار برای او کارآمد است، اما با بزرگ تر شدن، باید فنون مدرن تری را بیاموزد.
مذاکره یک هنر است، مقاله زیر دربرگیرنده تکنیک هایی است که استفاده از آنها، شما را قادر می سازد تا در مذاکرات به بهترین شکل از حقوق قانونی خود بهره مند شوید.
1. هر چیزی قابل مذاکره است: قیمت، زمان، شرایط و ... . قیمت نوشته شده روی یک کالا (تایپ شده، دست نویس، چاپ شده و هولوگرام) قطعی نیست. مهمترین نکته برای مذاکره خواستن است. هر آنچه را که می خواهید، باید آنرا مطرح کنید. نباید از شنیدن پاسخ منفی یا طرد شدن بترسید. مذاکره شبیه به بازی شطرنج است، هر حرکتی را انجام می دهید تا به نتیجه برسید، ممکن بعضی حرکتها بی نتیجه باشند.
2. هدف مذاکره رسیدن به توافق برد ـ برد است، توافقی که هر دو طرف از آن راضی و خشنود باشند. هر نوع توافقی غیر از این، منافع بلندمدت طرفین را در بر نخواهد داشت.
3. قدرت، ابزار اصلی در مذاکره است. هر یک از طرفین برای مذاکره از ابزارهای قدرت خود استفاده می کنند؛ مثلاً، ابزار قدرت فروشنده کالا این است که «کالای ارزان تر و بهتر از بقیه به شما می فروشد». ابزار قدرت خریدار «پول نقد است که با آن می تواند از محل دیگری خرید کند».
به طور دقیق تر، درک شخص مقابل از قدرت شما، تعیین کننده است. مثال واقعی آن، در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد: در رویارویی ارتش ژاپن با انگلیس در سنگاپور، فرمانده ارتش 2000 نفری ژاپن، در مذاکرات قبل از جنگ، وانمود کرد که 100 هزار نیرو در اختیار دارد و فرمانده ارتش 50 هزار نفری انگلیس نیز این موضوع را باور کرد و تسلیم ارتش ژاپن شد. در واقع سربازان ارتش ژاپن 2 هزار نفر بودند. درک اشتباه فرمانده انگلیسی از تعداد سربازان ژاپنی، او را مجبور به تسلیم کرد.
4 . اشکال مختلف ابزار قدرت در مذاکره عبارتند از:
الف) شناسایی نیاز طرف مقابل و مطرح کردن توانایی شما در برآورده کردن آن،
ب) مطرح کردن تفاوت کالا یا خدمات شما با دیگران،
ج) نشان دادن اختیار یا عدم اختیار شما در تصمیم گیری، (بسته به نوع مذاکره، هر کدام از آنها کارایی دارند؛ مثلاً فروشنده کالا می تواند بگوید: «من فروشنده هستم و اجازه تخفیف دادن را ندارم»).
د) تمایل و آمادگی شما برای ترک مذاکره، (مثلاً وقتی خریداران لوازم منزل به خانه شما می آیند و قیمتی بسیار پایین را پیشنهاد می دهند، شما سریعاً بگویید: «بیشتر که فکر می کنم، قصد فروش آنها را ندارم». با این حرکت آنها پیشنهاد قیمت بالاتری را به شما می دهند).
ه) اصرار شما در به پایان رساندن مذاکره نیز می تواند ابزار قدرت باشد (مثال: فرمانده ارتش ژاپن که می خواست مذاکره را با حمله و خونریزی پیش ببرد، این موضوع ابزار قدرت او بود).
و) دانستن چیزی یا دانشی خاص، ابزار قدرت است. مخصوصاً اگر منطبق با نیاز طرف مذاکره کننده باشد؛ مثلاً دانش تعمیرکاران خودروهای لوکس و گران، ابزار قدرت آنها در مذاکره برای اجرت تعمیر است.
ز) توانایی و اختیار یکی از طرفین به تشویق یا تنبیه، از هر نوع، ابزار قدرت او می باشد.
ح) تعداد نفرات هر یک از طرفین مذاکره کننده، یکی از ابزارهای قدرت است.
ت) مذاکره در محل کار یکی از طرفین.
ی) نیاز طرف مقابل به تأیید می تواند ابزار قدرتی برای طرف دیگر باشد.
5. در مذاکره، احساسات هیچ جایگاهی ندارند. هر قدر در یک مذاکره احساسی تر باشید، احتمال موفقیت شما کمتر است.
بدترین احساسها در مذاکره تعارف، خشم، طمع و ترس هستند.
قبل از هر مذاکره، اگر بدترین نتیجه را متصور شوید خواهید دید که دنیا به آخر نمی رسد و ترس شما از بین خواهد رفت.
6. هر یک از طرفین که برای شروع یا ادامه مذاکره بیشتر عجله داشته باشند، در موضع ضعیف تری قرار دارند.
یکی از آسان ترین روشهای نه گفتن، به تأخیر انداختن آن است.
20 درصد پایانی مذاکره، مهم ترین قسمت بوده و اصلی ترین نتایج را دربر دارد.
7. هر قدر شما جزئیات بیشتری برای ارائه داشته باشید، حصول مذاکره برد ـ برد برای شما راحت تر خواهد بود.
جزئیات فروشندگان مغازه ها، کادو، جعبه، هدیه، تحویل رایگان، گارانتی، تخفیف، اشانتیون و ... هستند.
8. 80 درصد از موفقیت شما در مذاکره، بستگی به آمادگی شما قبل از مذاکره دارد.
قبل از مذاکره، نتیجه خوب، متوسط و بد را برای مذاکره متصور شوید. ابزارهای قدرت خود و طرف مقابل را شناسایی کنید و ادبیات لازم را با خود مرور کنید. از دیدگاه طرف مقابل به مذاکره نگاه کنید واکنشهای او را حدس بزنید؛ مثلاً در مذاکره اجاره آپارتمان، مالک چه نگرانیهایی دارد؟
الف) سالم نگاه داشتن آپارتمان،
 ب) پرداخت به موقع اجاره،
 ج) تخلیه به موقع آپارتمان.
شما با مدارک و مستنداتی که در اختیار دارید (مثلاً تماس با مالک قبلی)، این نگرانیها را برطرف کنید. مطمئن باشید در اجاره بها تخفیف خواهید گرفت.
در مورد استخدام، خرید خودرو و حتی خواستگاری هم می توانید با این روش به نتیجه برد ـ برد برسید.
[caption id="attachment_2851" align="alignnone" width="1685"]مدرس اصول و فنون مذاکره، مدرس مذاکره - آموزش وتدریس مذاکره مدرس دوره های اصول و فنون مذاکرات، مشاوره و آموزش اصول مدرس اصول و فنون مذاکره، مدرس مذاکره - آموزش وتدریس مذاکره مدرس دوره های اصول و فنون مذاکرات، مشاوره و آموزش اصول[/caption]
9. پیش فرضهای غلط، باعث شکست در مذاکرات می شوند. مثلاً نباید قبل از مذاکره با خود فکر کنید که «آنها با کمال میل تمام شرایط ما را قبول خواهند کرد».
10. در هر مذاکره ای حداقل 4 مسئله مهم وجود دارند. آنها را شناسایی کنید و حتماً تا قبل از پایان مذاکره، پاسخ آنها را دریافت کنید؛ مثلاً در مذاکره خرید خودرو، 4 مورد مهم عبارتند از:
      1. قیمت خودرو،
      2. شرایط خودرو (رنگ و مدل خودرو، سلامت موتور و بدنه، کیفیت خودرو، بیمه، لاستیک و ... )،
      3. زمان تحویل خودرو،
      4. آپشنها و امکانات جانبی خودرو.
11. یک مذاکره کننده حرفه ای:
ـ همه چیز را قابل مذاکره می داند،
ـ برای مذاکره فکر و استراتژی دارد،
ـ برای پذیرش شرایط جدید انعطاف دارد،
ـ در مذاکره عصبانی نمی شود، احساسات او را نمی توان تحت تأثیر قرار داد.
12. مکان مذاکره باید یا در محل شما و یا در محلی خنثی و بی طرف باشد. مذاکره در محل کار شما، یکی از ابزارهای قدرت محسوب می شود.
13. در مذاکره با طرف مقابل همدردی کنید، نشان دهید که شرایط او را درک می کنید (این موضوع احساسی نیست). از زبان بدن استفاده کنید. صاف بنشینید، صاف بایستید. دستانتان را روی میز قرار دهید، مشت نکنید، دست به سینه نباشید، به چشمان طرف مقابل نگاه کنید، لبخندی ملایم داشته باشید.
14. در طول مذاکره، نقاط اختلاف را در آخر مذاکره حل کنید. نقاط اتفاق نظر را در اول مذاکره مطرح کرده و سپس به نقاط اختلاف برسید.
مطرح کردن نقاط اختلاف در اول جلسه، فضای مذاکره را آلوده می کند.
15. در مذاکرات، هوشمندانه سؤال بپرسید.
مثلاً هنگام خرید از یک فروشگاه، اول در مورد کالایی دیگر مذاکره کنید، وقتی فضا و طرف مقابل را شناختید، در مورد کالای مورد نظرتان مذاکره کنید.
16. اگر قبلاً مذاکره کرده و به نتیجه رسیده اید، امکان تغییر آن وجود ندارد، مگر آنکه شما امتیازی برای عرضه داشته باشید.
17. مذاکره کردن را تمرین کنید، در مدت کوتاهی تفاوت را احساس خواهید کرد.
منابع:
برنامه آموزشی negotiation از Brian Tracy
wikirahnama.com
  • برندسازی و ساخت برند

بازاریابی املاک و مستغلات

برندسازی و ساخت برند |

بازاریابی املاک و مستغلات

در محیطی نظیر محیط فعلی، که بازار املاک و ساختمان دارای شرایط رکود و موازی با آن داری تورم نیز میباشد،فروش بسیار پیچیده خواهد بود.زمانی که ترس از سرمایه گذاری و خرید وجود دارد روش های بازاریابی و فروشسنتی قطعا پاسخ گوی نیاز جامعه و شرکت ما
نخواهد بود. اینکه در این شرایط چگونه باید فرآیند فروش را پیش ببریم، اینکه آیا فقط وجود محصول با کیفیت یا سازه مقاوم موجب خرید خواهد شد، سوالاتی است که همواره برای انبوه سازان و تیم های فروش و بازاریابی وجود دارد، آنها در پی این هستند که بدانند، عوامل موثر بر فروش واحدها کدامند، به چه ترتیبی بر هم اثر گذارند، چگونه اولویت بندی شده و بهبود می یابند .بازاریابییک تلاش هوشمندانه است؛ برهیچ کس پوشیده نیست که این تلاش هوشمندانه ،به حفظ مشتریان فعلی و جذب افراد جدید می انجامد، و در ادامه موجب بقا و سودآوری خواهد شد. در راستای مدیریت و برنامه ریزی صحیح برای افزایش فروش و رسیدن به بهترین روش های بازاریابی تحقیق حاضر؛ عوامل موثر بر فروش واحدهای اداری تجاری را متأثر از مدل آمیخته بازاریابی (۴ppp)و با توجه به ادبیات موضوع، و همچنین نظرات خبرگان امر شناسایی و با استفاده از روش DMATELLL به بررسی روابط درونی، تأثیرات و تأثرات و اولویت بندی این عوامل اقدام می کند.
در انتهای پژوهش به این نتیجه دست یافته ایم که پنج عامل خدمات ارائه شده در مجموعه؛ کاربری سازه؛ موضع یا محل قرار گیری سازه؛ نمای سازه و کیفیت سازه به ترتیب ذکر شده به عنوان عوامل اثرگذار انتخاب شده و سایر عوامل یعنی دفاتر فروش؛ ضمانت های ارائه شده؛ مدیریت ارتباط با مشتری(crm) ؛ خدمات پس از فروش، گارانتی؛ وام های جانبی؛ نحوه ارائه محصولات؛ تخفیفات ، جشنواره های فروش؛ نحوه پرداخت؛ نام و نشان تجاری پروژه؛ پروژه های گذشته؛ تبلیغات و قیمت گذاری را به ترتیب عوامل اثرپذیر معرفی می کنیم
 

بازاریابی ملک، مستغلات، واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری، برج ها

 

واحد مهندسی بازاریابی و فروش املاک شرکت جهان فکر افزار

کارگزار فروش و بازاریابی علمی عملی و حرفه ای املاک و مستغلات در ایران، تیم فروش و بازاریابی ملک به صورت کاملا علمی پیشرفته حرفه ای و اجرایی بر اساس متدهای روز دنیا
با مدیریت مهندس علی خویه ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
اولین مترجم و مولف کتاب تخصصی مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات در ایران و مهندسی فروش املاک و مستغلات، مدرس دانشگاه، با بیش از ۱۸۸ سال تجربه اجرایی، عضو انجمن هاو اتحادیه های بین المللی، مجریفروش چندین پروژه مختلف، مشاور و مجری فروش بازاریابی بازارسازی برندسازی پروژه های مختلف در ایران و خارج از ایران،
مشاور و مجری مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات، اجرای بیش از ده ها پروژه مهندسی فروش وبازاریابی املاک مختلف تجاری مسکونی اداری و …در داخل و خارج از کشور، مشاور چندین شرکت معتبر در زمینهبازاریابی و فروش املاک و مستغلات، مشاور و مجری مدیریت برند و برندسازی در حوزه ملک و ساختمان، مشاور و مجری پروژه های مختلف ساختمانی در زمینه بازاریابی، بازارسازی، بازارشناسی، مشتری یابی، مشتری سازی،فروش، برند، تبلیغات
 

بازاریابی ملک، مستغلات، واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری، برج ها

 
  • برندسازی و ساخت برند

نکات مهم در آغاز مذاکره

برندسازی و ساخت برند |
۱ . مسائل را دقیق و روشن بیان کنید
۲ . با اطمینان شروع کنید. با تبسم دست بدهید (اول و آخر جلسه با توجه به شرایط)
۳ . جمله اول باید مثبت باشد
۴ . سوال باز و بسته
۵ . تعریف و تمجید و سوال های ساده
۶ . خودتان را معرفی کنید
۷ . پیش دستی در سلام
۸ . خلاصه کنید. (خلاصه ولی دقیق صحبت کنید)
۹ . از مثال استفاده کنید
۱۰ . به موقعیت توجه کنید
۱۱ . درباره موضوعاتی که برای شما مهم است، بحث کنید
۱۲ . به علایق مشترک توجه کنید
۱۳ . با صراحت، شفاف و صادقانه نظرات خود را بیان کنید
۱۴ . ارتباط های غیرکلامی را خوب بشناسید
۱۵ . در هر مذاکره ای باید با روش های دیگر افراد در فیلتر کردن اطلاعات، آشنا باشید
۱۶ . از زبان دیگران برای انتقال نقطه نظرهای خود استفاده کنید
۱۷ . انعطاف پذیر باشید
۱۸ . به روابط خود با دیگران بیندیشید
۱۹ . راه حل های مختلف داشته باشید
۲۰ . با اعتقادات و باورهای طرف مقابل همگام شوید
۲۱ . هماهنگی در تنفس
۲۲ . به واکنش های مخاطب توجه کنید
۲۳ . او را بپذیرید
۲۴ . با او هماهنگ و همگام شوید
۲۵ . به نقش های ذاتی مخاطب توجه کنید (احساسی، سمعی، بصری، استدلالی و...) از دیگران بخواهید تا بگویند مطالب را چگونه به آنها ارائه دهید
۲۶ . استفاده از سوالات باز، توجه به روش برنده برنده
۲۷ . از عبارت های ضعیف در صحبت های خود استفاده نکنید مانند: می توانستم. متأسفم. فکر نمی کنم. ام... ام. نه همیشه. ممکن است. احتمالاً. شاید. ممکن بود. من فقط نمی دانم چرا. امکان ندارد. ما نباید. ما باید.
کلمات مؤثر: اثبات شده. آزمایش شده. سلامت. امنیت. بی همتا. تحقیقات. بی دردسر. مطمئن، قابل اعتماد، ارزان ...
۲۸ . از کلمات و عباراتی استفاده کنید که احساسی خوب به طرف مقابل منتقل می سازند.
۲۹ . استفاده از سوال ها و فرامین تلویحی: (نمی دانم اسمت چیست؟ خیلی دلم می خواهد... به نظر من ... بسیار متشکر می شوم اگر... اما معتقدم... (لحن بسیار مهم است)
  • برندسازی و ساخت برند