۱

ساخت برند و برند سازی مواد غذایی و خوراکی

برندسازی برندسازی مواد خوراکی ، لبنی

امروزه شرکتهای صنایع غذایی با بهره گیری از شیوه‌های مختلف رقابتی و بازاریابی سعی دارند تا حتی الامکان سهم بازار خود را حفظ نمایند. بدین منظور آنها در پی استراتژی های رقابتی و بازاریابی هستند تا بتوانند به هدف خود دست یابند. در این راستا بسیاری از آنها به کاهش قیمت، تمایز محصول، تمرکز بر بازار خاص و یا سایر استراتژیهای رقابتی روی آورده اند.

نگاهی به شاخص‌های کلان عملکرد شرکت ‌های صنایع غذایی نشان می‌دهد که از حدود 4700 شرکت فعال در زمینهء صنایع غذایی‌، 2300 شرکت تقریبا غیر فعال و زیر 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند و400.2 شرکت نیز با 50 درصد ظرفیت به فعالیت مشغول هستند‌.

دلیل این وضعیت علاوه بر صدور مجوزهای بدون توجیه اقتصادی و عملکرد سرمایه گذاران این شرکت‌ها تحت تاثیر موج 20 سال گذشته که انبوهی از شرکت‌های تولیدکننده کالاهایی مانند ماکارونی، پفک و تنقلات کودکان، رب گوجه‌فرنگی و‌... را برجای گذاشت‌، به عوامل دیگری نیز مرتبط است که هر یک از این عوامل در جای خود قابل بررسی است‌.

موفقیت شرکت‌های صنایع غذایی علاوه بر افزایش درجه رقابتی آن‌ها و کاهش هزینه‌های تولید‌، استقرار مدیریت نوین وتولید انبوه و استفاده از صرفه‌های ناشی از مقیاس تولید‌، به بازاریابی خاصی نیز نیاز دارد که با بازاریابی کالاهای دیگر متفاوت است و علاوه بر تازگی مواد غذایی و بهداشت و سلامت مردم‌، باید به نظر مصرف‌کننده توجه شود‌.

همچنین شرکت ‌های صنایع غذایی باید در مصرف‌ کننده ایجاد نیاز کنند و مثلا در ایران که نوشیدنی ‌ها محدود به چای و دوغ هستند‌، از ظرفیت ‌های موجود کشور استفاده کنند تا تنوع نوشیدنی‌ ها را شاهد باشیم‌. توجه به قدرت خرید مردم‌، هدایت یارانه‌ های دولتی به سمت ترویج غذای سالم‌، معرفی هزاران غذای مورد مصرف در کشورهای دیگر و سرعت بخشیدن به فرآیند پخت غذا برای خانواده‌ها و کارکنان شرکت‌ هایی که از لذت پخت غذا محرومند و ... از مواردی است که شرکت‌های صنایع غذایی با توجه با آن ‌ها می‌توانند در بازاریابی موفق‌تر باشند و ظرفیت‌ های خالی امروز شرکت‌ های صنایع غذایی را به بازارهای جدید و موفقیت در بازاریابی و فروش تبدیل کنند‌.

 

 

تحقیقات بازاریابی کیفی

 

Qualitative Research

تحقیقات بازاریابی کمی

 

Quantitative Research

برنامه ریزی استراتژیک

 

Strategic Planing

برنامه ریزی تعالی برند

 

Brand Management

بخش بندی بازار و مشتریان

 

Segmentation

هدف گذاری و اولویت بندی بازار و مشتریان

 

Targeting

جایگاه یابی در ذهن مشتریان وبازار

 

Positioning

به کار گیری ابزار بازاریابی مانند کمپین تبلیغات جهت رسیدن به اهداف

Marketing Mix

اجرا، کنترل و تدوین برنامه سیستماتیک بازاریابی و فروش

P.D.C.A for Sys. Marketing

نوشته شده توسط مریم عطااللهی

تعداد بازدید: ۱۵۷۶۷

نظرات (۱)

  1. He tied a couple of things the GOP wanted to this bill such as reduce the cut to the doctors on Medicare and then demands that they vote for the billions to help out the unions and states like CA. We helped out CA once and what hadenpep? They ran up their deficiet again, expecting to be bailed out again. And the people then insisted it would never happen. Right.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برندینگ، برندسازی و ساخت و برند حرفه ای

علی خویه
09122991608

ساخت، توسعه، تقویت و ارتقا برند
با بیش از 18 سال تجربه ی اجرایی
نویسنده ی کتاب مرجع "مدیریت برند"


-تفکر برند

- تعریف جدید اصول مدیریت برند

- تغییر نگرش به سوی واقعیت برند

- تفکر خلاق در برند سازی

ارتقای مهارت


- مهارتهای برند سازی

- مهارت برند داری

- مهارت برند شناسی

- مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند

- فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند

- مهندسی ارزش برند

- مهارت پیشبرد و ترفیع برند

- مهارت تحقیقات برند

- مهارت حفظ برند

- مهارت کنترل برند

- مهارت هویت سازی برند

- مهارت شخصیت سازی برند

- شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند

- معاینه فنی برند

- سبگ های برندسازی

- تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری

کارگاه


- کارگاه طراحی ساخت و مدیریت یک برند

مشاور و مدرس برند

بایگانی

پربحث ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده