برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

مدیریت برند BRAND مشاور برند مدیریت برند و برندسازی تکنیک های برند brand management افزایش فروش ارتقا برند مدیریت نام و نشان تجاری برندسازی و مدیریت برند کارگاه های آموزشی ساخت برند برند سازی برندینگ طراحی برند نام و نشان تجاری دوره آموزش جامع مدیریت برند اصول مهندسی برند سمینار برند تبلیغات همایش سمینار برند حرفه ای برنامه ریزی و تدوین استراتژی برند پیشبرد و ترفیع برند انواع برند BRAND همایش برند راهکارهای عملیاتی افزایش فروش Increase Sales برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRMمشاور مدیر عامل،

برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

مدیریت برند BRAND مشاور برند مدیریت برند و برندسازی تکنیک های برند brand management افزایش فروش ارتقا برند مدیریت نام و نشان تجاری برندسازی و مدیریت برند کارگاه های آموزشی ساخت برند برند سازی برندینگ طراحی برند نام و نشان تجاری دوره آموزش جامع مدیریت برند اصول مهندسی برند سمینار برند تبلیغات همایش سمینار برند حرفه ای برنامه ریزی و تدوین استراتژی برند پیشبرد و ترفیع برند انواع برند BRAND همایش برند راهکارهای عملیاتی افزایش فروش Increase Sales برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRMمشاور مدیر عامل،

برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

علی خویه
09122991608

ساخت، توسعه، تقویت و ارتقا برند
با بیش از 18 سال تجربه ی اجرایی
نویسنده ی کتاب مرجع "مدیریت برند"


-تفکر برند

- تعریف جدید اصول مدیریت برند

- تغییر نگرش به سوی واقعیت برند

- تفکر خلاق در برند سازی

ارتقای مهارت


- مهارتهای برند سازی

- مهارت برند داری

- مهارت برند شناسی

- مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند

- فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند

- مهندسی ارزش برند

- مهارت پیشبرد و ترفیع برند

- مهارت تحقیقات برند

- مهارت حفظ برند

- مهارت کنترل برند

- مهارت هویت سازی برند

- مهارت شخصیت سازی برند

- شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند

- معاینه فنی برند

- سبگ های برندسازی

- تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری

کارگاه


- کارگاه طراحی ساخت و مدیریت یک برند

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۹۶، ۱۷:۵۹ - برندسازی و ساخت برند
    بسیار عالی

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

 برندینگ » برند سازی خدمات » برندسازی به وسیله روابط عمومی تجاری

برندسازی به وسیله روابط عمومی تجاری

  0
یک برنامه روابط عمومی همیشه روند استانداردی داشته که در آن از استراتژی‌های مشخصی همچون ارتباطات رسانه‌ای، انتشار خبر رسمی و برگزاری همایش‌ها استفاده می‌شده تا بتواند داستان برند را به گوش مخاطبان برساند. اما با قدرت گرفتن اینترنت و فراگیری تکنولوژی‌های مختلف، این روند دستخوش تغییرات اساسی و عمده‌ای شده است. البته اصل داستان روابط عمومی و هسته اصلی آن همیشه بدون دست و بکر مانده و هیچگاه وابسته به زمان و مکان نبوده است. این اصل همان داستان سرایی است.

یک برنامه روابط عمومی همیشه روند استانداردی داشته که در آن از استراتژی‌های مشخصی همچون ارتباطات رسانه‌ای، انتشار خبر رسمی و برگزاری همایش‌ها استفاده می‌شده تا بتواند داستان برند را به گوش مخاطبان برساند. اما با قدرت گرفتن اینترنت و فراگیری تکنولوژی‌های مختلف، این روند دستخوش تغییرات اساسی و عمده‌ای شده است. البته اصل داستان روابط عمومی و هسته اصلی آن همیشه بدون دست و بکر مانده و هیچگاه وابسته به زمان و مکان نبوده است. این اصل همان داستان سرایی است.

با روابط عمومی تجاری، داستان های جذاب تولید کنید

 در پشت پرده‌ هر برند، شرکت و شخص داستانی نهفته است. این داستان می‌تواند در رابطه با

  • برندسازی و ساخت برند

لغات و اصطلاحات برندسازی

برندسازی و ساخت برند |

لغات و اصطلاحات برندسازی

 

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

برندسازی هم برای خودش زبانی دارد. برای دنبال کردن ابهام های آن، کافی است با موتور جست وجوگر مورد علاقه تان در اینترنت، «واژه های برندسازی» را دنبال کنید و حداقل بیش از ۱۲میلیون واژه به دست خواهید آورد! صرفاً فهرستی از واژه های ضروری را به زبان ساده در ادامه آورده ام:

– برندبرند، اساساً تعهدی است درباره اینکه، شما که هستید و چه استفاده ای به مخاطبان می رسانید که هر بار افراد با هر جنبه ای از شما یا کارتان تماس برقرار کنند، تقویت می شوند.

– هویت برند: هویت برند یا جوهره برند بیانگر مهم ترین و منحصربه فردترین خصوصیات برند است. نشانگر شیوه تفکر ماهوی یک برند است.

– هویت بصری برند: علائمی هستند که برند تان را به صورت بصری معرفی می کنند، که معمولاً به شکل یک لوگو، نماد یا سبک نگارشی منحصربه فرد دیده می شوند.

– تصویر برند: مجموعه ای از باورهاست در این باره که، برند شما چیست و به چه چیزی پایبند است که در نتیجه ارتباط با شما و نام شما، در ذهن مشتری وجود دارد.

– برندسازی: فرآیند ساختن مفاهیم مثبتی درباره اشخاص، کسب وکارها یا محصولات در ذهن مشتریان و مخاطبان است.

811-2-14b

– جایگاه سازی برند: نشان دهنده این است که چگونه برند تان نسبت به سایر برند های موجود در بازار رقابتی، متفاوت یا در ارتباط است.

– مدیریت برند: کنترل نحوه ارائه هویت و پیام برند در تمامیت سازمان و مدیریت بازارتان است و از طریق تمام رسانه ها و کانال های ارتباطی و اطلاع رسانی اعمال می شود.

– ارزش ویژه برند: ارزش برند شما به عنوان یک سرمایه، بر مبنای کیفیت، اعتبار، شهرت و همچنین تعهد و تقاضایی است که تولید می کند. یک برند معتبر، در نتیجه مناسبات با مشتریان است که درآمدهای آینده را با افزایش علاقه و وفاداری نسبت به برند تضمین می کند.

وقتی مشاور شما درباره پیام برند، تعهد برند، مأموریت برند، راهبرد برند، توسعه برند، احیای برند، برندسازی مجدد و ستونی از سایر واژه های برندسازی حرف می زند، مستأصل نشوید. با درک این واژه ها، می توانید مذاکرات برندسازی را به خوبی پیش ببرید.

 

  • برندسازی و ساخت برند

عوامل اصلی برندسازی

برندسازی و ساخت برند |

عوامل اصلی برندسازی

برندسازی، بر چهار اصل مهم استوار است: ایجاد تمایز، ارتباط، ارزش و شناخت محصول. اما عامل جادویی که این مبانی را تبدیل به یک داستان موفقیت آمیز برندسازی می کند، «انسجام و یکپارچگی» است. اگر شما، انسجام را وارد برنامه برندسازی تان کنید، سر از یک برند موفق درمی آورید که یک سر و گردن از بقیه، بالاتر است.

اگر بدانید که به چه چیزی پایبندید و پیام هایی که به مخاطب مورد نظرتان می فرستید پیوسته این موضوع را تقویت کند که پیشنهاد شما چقدر منسجم و مرتبط با هویت برند است، به این ترتیب ارزش های بنیادین را برای برندتان بنا نهاده اید. صرف نظر از اینکه اقلام بازاریابی تان را چقدر زیبا و پرزرق و برق بزک کرده باشید. در برندسازی، انسجام و یکپارچگی مهم تر از کیفیت اجراهاست.

 

marketing khooyeh (5)
 

 

شرکت های بسیاری را دیده ایم که از لوگو و متریال تبلیغی تأثیرگذاری بهره می برند که حتی برنده جوایز متعددی شده اند، ولی زمانی که مشتری تجربه ای واقعی نسبت به برند به دست می آورد و تمام این تصاویر از برند کنار می روند نباید احساس ساختگی بودن به مشتری بدهند. تمثیل بزک کردن جنس بنجل را به یاد آورید: وعده های دروغ، کارگر نمی افتند. برند تان باید صادقانه بیان کند که شما که هستید و هر بار که مشتری با شما، پرسنل، شعب و نمایندگی ها، وب سایت، خدمات مشتریان، محصولات ، ارتباطات بازاریابی و پوشش خبری تان برخورد کرد، نشانگر واقعیت شما باشد.

اگر بتوانید حتی یک دلیل پیدا کنید که چرا مشتری ها، باید از بین همه پیشنهادها، پیشنهاد شما را انتخاب کنند، آن وقت حداقل یک دلیل برای ساختن برندتان دارید. اعم از اینکه برای یک محصول، خدمات، شرکت و مؤسسه بزرگبازاریابی می کنید یا حتی خودتان را، فرآیند برندسازی یکسانی به کار می رود و همان مزایای برندسازی عاید می شود.

محصولات نمونه هایی ملموس و فیزیکی هستند که شما می توانید قبل از اینکه خرید را انجام دهید، آنها را در دستان تان بگیرید یا با چشمان خودتان مشاهده کنید. محصولات به دو مقوله زیر تقسیم می شوند:

کالا های عمومی، محصولاتی هستند که مشتریان نمی توانند آنها را از هم متمایز کنند، چرا که به نظر می آید تمام آنها برای برآورده کردن یک نیاز و حل یک مشکل هستند و یک ارزش را ارائه می دهند.

اگر مردم نتوانند دلیل موجهی برای خرید یک محصول نسبت به محصولی دیگر پیدا کنند، اگر فکر کنند که تمام محصولات موجود ارزش و کیفیت یکسانی را ارائه می دهند، هر آنچه را که با نازل ترین قیمت وجود داشته باشد می خرند، که به سختی می توان آن را فرمولی برای موفقیت کاری دانست.


برچسب‌ها: عوامل اصلی برندسازیچه عواملی باعث برندسازی می شوداصول برندینگپیام برند,هویت برند

  • برندسازی و ساخت برند

 

محصولات دارای برند ، در تقابل با کالاهای عمومی قرار دارند، زمانی که یک تولیدکننده- که محصولش دارای ویژگی های جذابی است- توجه ها را در بازاری جلب کند و آن را در زمینه محصولات، متفاوت و بهتر از بقیه نشان دهد. برندسازی، ابزار قدرتمندی است که پیشنهاد شما را به طوری که اولویت های مصرف کننده را تأمین کند، شما را متمایز می کند و به شما اجازه می دهد تا از قیمت گذاری بالاتری برخوردار شوید.

بلیت های هواپیمایی، رایانه های رومیزی و مربای توت فرنگی، همه شان کالا هستند. تمام رقبا اساسا برآورده کننده یک نیاز هستند، تا وقتی که نامی را روی کارت پرواز، یا روی شیشه مربا ببینید. با این همه، مشتری ها در انتخاب پیشنهاد یک شرکت نسبت به بقیه شرکت ها، به خاطر هر آنچه به آن اعتقاد و اعتماد دارند که حاصل انتخاب شان خواهد بود، تصمیمی آگاهانه می گیرند.

شاید آن شرکت ها با آگهی های مکرر گزینه های باشگاهی، برنامه های خدماتی یا ضمانت نامه ها، پایبندی به استفاده از مواد ارگانیک یا هر کدام از هزاران ویژگی متمایز دیگر، بتوانند نظر مساعد مشتریان را جلب کنند.

 

برندسازی برندینگ
برندسازی برندینگ

 

زمانی که یک مدیر بازاریابی، مشتریان را به نقطه ای برساند که به شعار «محصول ما متفاوت و بهتر است و دلیلش این است که…» اعتقاد پیدا کنند، توانسته کالا را تبدیل به یک برند کند و امکان بهتری برای موفقیت در فروش پیدا می کند.

به عنوان دلیل بیشتری برای اینکه می توانید تقریباً هر محصولی را متمایز کرده و برای آن برندسازی کنید، به مثال های زیر درباره برند های مصرفی نگاه کنید، که چگونه به عنوان انتخاب های برتر در مقوله محصول شان، خودشان را متمایز ساخته اند.

اگر می خواهید محصول تان همواره مورد توجه باشد، متمایز شود و با نگاهی بیش از یک کالا به آن نگریسته شود، برای آن یک برند بسازید.

موفقیت بازاریابی، منوط به ساختن یک برند است


برچسب‌ها: اصول موفقیت در برندسازی و بازاریابیبازاریابی موفقبرندسازی موفقبرندینگ حرفه ای,برندینگ و برندسازی

  • برندسازی و ساخت برند

چطور یک مذاکره عالی داشته باشیم؟

برندسازی و ساخت برند |
مذاکره خوب؛ نیاز حیاتی کسب و کار ها

بیشتر مدیران حرفه ای به اهمیت مذاکره در زندگی واقفند، زیرا زمان قابل توجهی از زندگی حرفه ای خود را صرف مذاکره می کنند. به علاوه، زندگی شخصی شان هم با مذاکره همراه است. موفقیت و اثربخشی حرفه ای آنان به شدت متاثر از توانایی آنها در هنر و فن مذاکره است. این مهارت یا ناشی گری آنان در مذاکره است که نظر مدیران، همکاران، زیردستان، مشتریان، رقبا و سایرین را درباره موفقیت کاری شان شکل می دهد.

مدیران، زمان و کوشش بسیاری را صرف مذاکره می کنند، اما معدودی از آنان هنر و دانش مذاکره را به درستی می دانند. از این رو، بسیاری از مدیران حرفه ای نیازمند رویکرد بهینه در طرح ریزی و اجرای مذاکره ها هستند.

مدیران هرروزه با موقعیت های مختلفی برای مذاکره مواجه می شوند؛ خواه فروش یک محصول به مشتری جدید (مذاکره رسمی)، خواه استخدام یک کارمند جدید (مذاکره غیررسمی). برنامه ریزی برای مذاکره، از جمله مراحل مهمی است که متاسفانه اکثر مذاکره کنندگان به دلیل تنش های زیادی که بر مذاکرات حاکم است، آن را فراموش کرده و مستقیما و بدون آمادگی قبلی وارد فرآیند مذاکره می شوند.

چند ویژگی که باید در مذاکرات خود راعایت کنید عباتند از:

احساسات: احساسات شما می تواند به نفع یا به ضرر شما عمل کند. نشان دادن احساسات صحیح در زمان مناسب می تواند نشان دهنده عقیده شما در مورد یک پیشنهاد باشد. این مسئله می تواند شخصی را که به شما پیشنهاد می دهد تشویق کند که پیشنهاد را بدون اینکه از طرف شما مخالفتی عرضه شود تعدیل کند. از طرف دیگر، احساسات بیش از حد می تواند منجر به ضرر شما شود. اگر شما اجازه دهید که احساسات راهنمای شما در مذاکرات باشد، به آسانی می توانید یک معامله نامناسب را قبول کنید یا یک معامله مناسب را از دست بدهید.

صبر و تحمل: هیچ مذاکره ای آنقدر مهم نیست که لازم باشد با عجله انجام گیرد. بگذارید شخصی که طرف مذاکره شماست حرفش را تمام کند. سعی کنید حرفش را قطع نکنید. به این طریق به طرف شما موقعیتی داده می شود که که پیشنهاد خود را به طور کامل ارائه دهد. به شما نیز فرصتی می دهد که پیشنهاد ارائه شده را به طور کامل بررسی کنید. به خود استراحت دهید: دور شدن از مذاکرات برای مدتی خوب است. استراحت به شما فرصت جمع آوری افکارتان را برای دادن پیشنهاد یا پیشنهاد مخالف که مورد نظر شماست می دهد. حداقل، استراحت می تواند باعث کم کردن فشار روی شما بشود، به خصوص اگر احساس کنید که برای قبول یک معامله برخلاف میل تان تحت فشار قرار گرفته اید.

محل را ترک کنید: شما اجباری ندارید که معامله را قبول کنید. یک معامله نامناسب بدتر از انجام نشدن یک معامله است. اگر نمی توانید راهی پیدا کنید که حداقل مسائل مورد نظرتان قبل از شروع معامله را تامین کند، از میز مذاکره برخیزید و محل را ترک کنید.

فراموش نکنید که مذاکره تنها زمانی مفید خواهد بود که ابتدا به خواسته های خود دست پیدا کرده باشید.

[caption id="attachment_2851" align="alignnone" width="1685"]مدرس اصول و فنون مذاکره، مدرس مذاکره - آموزش وتدریس مذاکره مدرس دوره های اصول و فنون مذاکرات، مشاوره و آموزش اصول مدرس اصول و فنون مذاکره، مدرس مذاکره - آموزش وتدریس مذاکره مدرس دوره های اصول و فنون مذاکرات، مشاوره و آموزش اصول[/caption]

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق

- مذاکره هنگامی روی می دهد که افرادی قصد دارند به کمک یکدیگر، مشکلات و چالش هایی را که بر سر آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند، در تعاملی مشترک حل کنند. به بیانی ساده تر، مذاکره جریان دو سویه ارتباط، به  منظور دستیابی به تصمیمی مشترک و تفاهمی دوجانبه است. در مذاکره مطلوب و در فرآیند بازاریابی، براساس فرآیند «برد - برد» بین طرفین مذاکره استوار است.

در چنین تعاملی، باید شایستگی هر یک از طرفین توسط طرف دیگر مذاکره، به رسمیت شناخته شود. مذاکره مطلوب، هیچ حیله و نیرنگی را بر نمی تابد و در آن، امکان برقراری عدل و انصاف فراهم شده و از بهره برداری غیرمنصفانه از شرایط جلوگیری می شود و خریداران در تعاملی سالم به تفاهم می رسند.

- برای رسیدن به شرایط یک مذاکره کننده شایسته، لازم است از ویژگی های درونی خود شروع کنیم. درواقع باید ویژگی های شخصیتی و روانی مطلوب را در خود پرورش داده و با تکرار و تقویت مداوم این ویژگی ها در موقعیت های مختلف آنها را درون خود نهادینه کنیم تا به عادت ثانویه تبدیل شوند. برخی از ویژگی های مذاکره کنندگان خوب، داشتن اعتماد به نفس بالا، شایستگی و تسلط بر موضوع مورد مذاکره و موارد اینچنینی است.

- هنگام مذاکره، به زبانی که مسلط نیستید به هیچ وجه صحبت نکنید. این توصیه دو دلیل دارد؛ یکی اینکه در صورت عدم تسلط به زبان طرف مقابل امکان دارد جمله یا عبارتی گفته شود که همان بار معنایی مورد نظر ما را نداشته باشد و موجبات سوءتفاهم برای طرف مقابل ایجاد کند. نکته دیگر اینکه شخص مقابل می تواند به دلیل تسلط بر زبان خود، ماهیت برخی از عبارات و مفاهیم را تغییر دهد و موجبات از دست رفتن امتیاز را برای ما فراهم کند.

مترجم امیرآل‌علی- forsatnet.ir
  • برندسازی و ساخت برند