۰

بازاریابی و برندسازی بانک

برند سازی بانک و موسسات مالی بازاریابی و برندسازی بیمه

برندسازی برندینگ
برندسازی برندینگ

بازاریابی بانک هابرندسازی بانک و بیمه 

برند در صنعت بانکداری

در گذشته ارزش یک سازمان برحسب املاک، دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه گیری می شد، اما اخیراً خبرگان بازاریابی به این نتیجه رسیده اندکه ارزش واقعی سازمان، جایی بیرون از آن، یعنی در اذهان خریداران بالقوه قرار داشته و این برند است که ارزش واقعی را در ذهن مشتریان ایجاد می کند.

بنابراین توجه به فعالیت های بازاریابی به عنوان ابزاری برای حضور در ذهن مشتریان و ایجاد دارایی معنوی به نام برند، دیدگاه نسبتاً جدیدی در علم مدیریت بازاریابی محسوب می شود. باتوجه به موارد مطرح شده برند، بخش مهمی از تمامی فرهنگ ها در سرتاسر سیاره زمین و نیز در دنیای تجارت است. برند به افراد کمک می کند تصمیم گیری کنند و  تصمیمات کوچک و همچنین تصمیمات بزرگ بگیرند.

ایجاد و ساخت برند، فراتر از ایجاد آگاهی درخصوص نام شما و وعده هایی است که به مشتریان خود داده اید. این  روند مسیری است برای ایجاد یک روح واحد و انتقال مستمر آن به داخل و خارج از شرکت به سوی تمام شرکای شما، به طوری که مشتریان شما واقعاً به آنچه برند شما نوید می دهد، دست یابند.

در همین راستا ضرورت نفوذ در اذهان در تمامی صنایع بالاخص صنعت بانکداری نیز مورد توجه قرار گرفته است. بانک های بزرگ جهانی نشان دادند که نفوذ قدرتمند، مطلوب و منحصر به فرد در ذهن مشتریان تأثیر شگفت انگیزی بر  جذب منابع مالی بین المللی دارد.

این نکته در صنعت بانکداری ایران، بعد از ورود بانک های خصوصی به عرصه بانکداری، به طور چشمگیری نمود پیدا کرده به گونه ای که امروزه شاهد این نکته هستیم که بانک های خصوصی،  (بانک هایی که از بدو شروع فعالیت به صورت خصوصی بوده اند) از نبودن ذهنیت و برند در بانک های دیگر استفاده کرده و با سرعت هرچه بیشتر سهم بازارخود را افزایش می دهند. این مهم باعث شده که ایجاد و حفظ جایگاه مناسب برند در اذهان مشتریان یکی از دغدغه های اصلی مدیران بازاریابی باشد.

براساس تعریف ارائه شده از انجمن بازاریابان آمریکا  (۱۹۶۰)، برند شامل واژه، نشانه، سمبل، طرح یا ترکیبی از  آنهاست که به منظور شناسایی کالا و خدمات یک فروشنده با هدف ایجاد تمایز در عرصه رقابت مورد استفاده قرار  می گیرد.

اما پس از اینکه ادبیات برند طی دهه های گذشته تغییری اساسی را تجربه کرد تعاریف جدیدتری از آن ارائه شد. در این تعاریف برند شامل ساختمان، تجهیزات، اشیا و افرادی که مدیریت می شوند نیست بلکه برند ادراک یا احساسی است که مشتریان از محصولات و خدمات ما در ذهن خود دارند. در واقع برند سمبلی است که با تعداد زیادی دارایی و  تعهد ذهنی پیوند خورده و هدف آن شناسایی و تمایز محصول است.

برندها به دلیل فراهم کردن کارکردهای ارزشمند برای سازمان و معرفی و متمایز ساختن محصولات آنها و تسهیل فرآیندهای دادوستد مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار هستند و سازمان های آینده نگر ایجاد و تعیین جایگاه مناسببرند در ذهن مشتری را از استراتژی های رقابتی اصلی خود قرار داده و تلاش می کنند خود را در سبد انتخاب هایمشتریان قرار دهند. اما مسئله اصلی هر برند قدرت وفادارسازی آن و ایجاد تصاویر معنادار برای مشتریان نسبت به  رقباست.

تصویر ذهنی قوی و مشهور یک برند، تمایز را افزایش داده و تأثیر مثبتی بر رفتار مشتریان خواهد گذاشت، در واقع برندقوی باعث بالا رفتن جریان درآمد در کوتاه مدت و بلند مدت برای سازمان ها خواهد شد. بنابراین برند قوی، درصدد ایجاد و حفظ تعابیر و احساسات قوی در ذهن مشتریان است.

بنابراین یکی از ضروریات مدیران ارشد هر سازمان ایجاد برندهای قدرتمندی است که ضمن عمل به وعده ها و تعهدات، قدرت و توانمندی خود را در طول زمان ارتقا داده و به سادگی در موقعیت ها و شرایط مختلف به ذهن مشتری فرا  خوانده شوند.

منیع: forsatnet.ir حامد بختیاری

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برندینگ، برندسازی و ساخت و برند حرفه ای

علی خویه
09122991608

ساخت، توسعه، تقویت و ارتقا برند
با بیش از 18 سال تجربه ی اجرایی
نویسنده ی کتاب مرجع "مدیریت برند"


-تفکر برند

- تعریف جدید اصول مدیریت برند

- تغییر نگرش به سوی واقعیت برند

- تفکر خلاق در برند سازی

ارتقای مهارت


- مهارتهای برند سازی

- مهارت برند داری

- مهارت برند شناسی

- مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند

- فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند

- مهندسی ارزش برند

- مهارت پیشبرد و ترفیع برند

- مهارت تحقیقات برند

- مهارت حفظ برند

- مهارت کنترل برند

- مهارت هویت سازی برند

- مهارت شخصیت سازی برند

- شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند

- معاینه فنی برند

- سبگ های برندسازی

- تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری

کارگاه


- کارگاه طراحی ساخت و مدیریت یک برند

مشاور و مدرس برند

بایگانی

پربحث ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده