۰

برندسازی و بازاریابی

مقالات برند مشاوره برند تقویت و توسعه ی برند بازاریابی و برند نشان تجاری برند مدیریت برند

در این مطلب ، ویژگی ها و شرح ساده ای از برندسازی و بازاریابی همچنین تفاوت میان این دو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برندسازی و بازاریابی در صنعت مد ، پوشاک و نساجی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای می باشند و برای موفقیت در کسب و کار های مرتبط با این صنعت ، لازم است شناخت کلی روی این دو اصل داشته باشیم . زمانی که به روند کسب و کار های موفق در صنعت نساجی و پوشاک نگاهی می اندازیم متوجه می شویم که اکثر آنها ، تمرکز زیادی روی این موضوعات داشته و سرمایه های زیادی را صرف آنها نموده اند . در این مطلب می خواهیم کلیات و تفاوت ها در زمینه ی بازاریابی و برندسازی را به صورت کلی مورد بحث قرار دهیم .

تفاوت میان برندسازی و بازاریابی

بازاریابی ، در حقیقت نوعی تاکتیک بوده و شامل هر اقدامی است که به منظور دستیابی و تر غیب مشتری انجام می گردد ، و برندسازی یک حرکت استراتژیک و مجموعه‌ای از روش ها که به نام تجاری هویت مشخصی داده و جایگاه آن را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایز می‌کند ، برندسازی برخلاف بازاریابی ، رقابت بر سر مشتری و تشویق آنها به انتخاب خدمات و محصولات شما در میان رقبا نیست، بلکه ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به کسب و کارتان در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما ببینند. با درک این دو مفهوم می توان گفت بازاریابی و برندسازی مکمل همدیگر هستند.

  • در بازاریابی ممکن است پس از گذر زمان ، نامی در ذهن باقی نگذارد ولی برندسازی عملی است که روی افکار تاثیر می گذارد .
  • بازاریابی اهرم فشاری برای ترغیب مشتریست ولی برندسازی عملی است که بدون اهرم فشار ، در شخص ایجاد احساس ترغیب و کشش میکند
  • بازاریابی ممکن است مقطعی و گذرا باشد ولی برندسازی به قصد ماندگاری طولانی صورت می گیرد

 

برندسازی و بازاریابی در صنعت لباس

برندسازی و بازاریابی با یک مثال

در فروش یک لباس ، می توان از طریق روش ها و ترفند های بازار یابی ، مشتری را به سمت لباس لباس کشاند و آن را به فروش رساند ولی در امر برندسازی ، با وفادارسازی ،مشتریان هر زمان احتیاج به لباس داشتند اول به سراغ برند شما می آیند.

و نیز اطلاعات دیگر

۵ اصل برندسازی:

  1. تمایز
  2. نو آوری
  3. معتبر سازی
  4. همکاری
  5. فرهنگ سازی

 یک برندسازی موفق میتواند شامل موارد زیر باشد

  • پیام و شعار شما را بخوبی منتقل میکند
  • اعتبار شما را تایید کرده و افزایش میدهد
  • هویت مناسب برند مشتریان را براحتی متقاعد خواهد کرد
  • وفاداری مشتریان به شما را افزایش میدهد
  • برقرای ارتباط عاطفی و ایجاد حس شناخت در مشتریان

برندینگ و تفاوت آن با بازاریابی
برندینگ و تفاوت آن با بازاریابی

پایه و اصول بازاریابی

بازاریابی بر پایه ۴ مقوله اصلی (معروف به ۴P) به شرح زیر استوار است:

۱ – کالا یا خدمات (به انگلیسی: Product)
۲ – توزیع یا محل (به انگلیسی: Place)
۳ – قیمت‌گذاری (به انگلیسی: Pricing)
۴ – ترویج (پیشبرد) (به انگلیسی: Promotion)

 

میان برندسازی و بازاریابی کدام را انجام دهیم

مسلما این دو مقوله ، هرکدام دارای ویژگی ها و ابعاد گونانی هستند که هر یک را پر اهمیت می سازد . گاهی به نسبت شرایط یکی از آنها بیشتر از دیگری به کار می آید و در برخی موارد این دو مکمل همدیگر می گردند ولی در کل برای موفقیت بیشتر در یک کسب وکار ، لحاظ نمودن هر دو مقوله در برنامه ریزی های یک کسب و کار ، بسیار کار ساز بوده و تاثیرات مثبت زیادی به همراه خواهد داشت.

 

 منبع:

http://rochi.ir/

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برندینگ، برندسازی و ساخت و برند حرفه ای

علی خویه
09122991608

ساخت، توسعه، تقویت و ارتقا برند
با بیش از 18 سال تجربه ی اجرایی
نویسنده ی کتاب مرجع "مدیریت برند"


-تفکر برند

- تعریف جدید اصول مدیریت برند

- تغییر نگرش به سوی واقعیت برند

- تفکر خلاق در برند سازی

ارتقای مهارت


- مهارتهای برند سازی

- مهارت برند داری

- مهارت برند شناسی

- مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند

- فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند

- مهندسی ارزش برند

- مهارت پیشبرد و ترفیع برند

- مهارت تحقیقات برند

- مهارت حفظ برند

- مهارت کنترل برند

- مهارت هویت سازی برند

- مهارت شخصیت سازی برند

- شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند

- معاینه فنی برند

- سبگ های برندسازی

- تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری

کارگاه


- کارگاه طراحی ساخت و مدیریت یک برند

مشاور و مدرس برند

بایگانی

پربحث ترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده