دوره های بازاریابی و برندسازی
علی خوبه
مدرس برند
ارسال توسط : علی خویه در برند سازی خدمات, برند سازی کالا, برندینگ, مدیریت برند, مقالات برند 2 دقیقه قبل ۰ 2 بازدید
مناسبات تجاری بین شرکتی معمولا با تماسهای اولیه
شاید تمام ما بارها و بارها از واژه برند استفاده کرده باشیم و یا در جاهای مختلف کلمه (برند) را شنیده باشیم و شاید هم این واژه را به صورت نابجا و اشتباه مورد استفاده قرار داده و یا برای ما در جای نادرست و به غلط بکار برده باشند.
یک برند همانطور که مشخص است فقط یک نام نیست، بلکه یک نشانه، نماد و یک الگوی گرافیکی است که نشانگر اهداف، برنامهها و خط مشیهای سازمانهاست.
برندها نام یا نمادهایی هستند که با هدف فروش و معرفی کالاها و خدمات مورد استفاده قرار میگیرند و شکلدهنده ارتباطات و تعاملات بنگاههای اقتصادی و مصرفکنندگان و جامعه مصرفی میباشند.
یک برند تجاری در هنگام تولد و شکل گرفتن میتواند باعث موفقیت و یا عدم موفقیت یک کالا یا سازمان و بنگاه اقتصادی گردد، برند قدرتمند و موفق باعث مطرح شدن و توسعه سازمانی میگردد و همچنین نمایانگر راه و روش و نوع فعالیتهای کلان سازمان است.
برندهای برتر میتوانند احساسات، هیجانات و روح مصرفکنندگان را تحت تاثیر قرار دهند و باعث فروش و موفقیت یک کالا شوند که البته حالت برعکس این موضوع نیز صادق است، مصرفکنندگان در طول زمان به برندها اعتماد میکنند و آن را به دیگران نیز پیشنهاد میدهند.
هدف از ایجاد یک برند حتی شاید چیزی فراتر از فروش کالا و عرضه خدمات
دوما: وقتی که ما تصمیم به ساختن برند
اما چگونه شرکتها و برندهای آنها میتوانند بارها و بارها رشد ایجاد کنند ؟ نظریه مربوطه ساده است: با فروش هر چه بیشتر محصولات یا خدمات در بالاترین قیمت ممکن- و با به حداقل رساندن هزینهها. این نظریه را چگونه عملی میکنید؟ یکی از راههایی که شرکتهای موفق این کار را انجام میدهند از طریق سرمایهگذاری در مدیریت برند قوی است.
مدیریت قوی برند بهعنوان تقویتکننده رشد عمل میکند و بخشهای مختلف شرکت را به پیش میراند:
خدمات آموزشی و مشاوره ای علی خویه
۱۸سال تجربه ی اجرایی
مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع
مشاور بیش از صدها برند مطرح در خاورمیانه
مشاوره بازاریابی و آموزش مدیریت بازاریابی بازاریابی (بازاریابی کالا و خدمات )
مشاوره طرح کسب و کار تجاری Business Planطرح کسبوکار تجاری Business Plan یا Business Proposal
مشاوره طرح بازاریابی تجاری Marketing Planسند بازاریابی یا مارکتینگ پلن
مشاوره تبلیغات – طراحی کمپین تبلیغاتی تبلیغات محیطی، تبلیغات آنلاین تحت وب
مدیریت بازاریابی مدیریت بازاریابی فروش تبلیغات
مشاوره برندینگ – آموزش مدیریت برند طراحی استراتژی هویت برند CI Guide
مشاوره برندینگ – مشاوره برندسازی ا نتخاب نام برند، طراحی لوگو/علامت تجاری
مشاوره برندینگ فردی Personal Brandingمشاوره پرسنال برندینگ پزشکان، هنرمندان، وکلا
مشاوره تعیین ارزش برند، آموزش ارزش گذاری برنداندازه گیری ارزش نام برند شرکتی و نام وب سایت
مشاوره فروش – آموزش تکنیکهای فروش حرفهای مشاوره مدیریت فروش، آموزش فروشندگی حرفهای
مشاوره مهندسی فروش طراحی فرایند فروش محصولات و خدمات
مشاوره و آموزش خدمت به مشتری Customer Serviceآموزش بهترین شیوه ارائه خدمات به مشتری – طراحی خدمات جدید
مشاوره مدیریت خلاقیت و نوآوری – آموزش تکنیکهای خلاقیت تجاری سازی خلاقیت و نوآوری – آموزش روش ابداع اختراع
مشاوره منابع انسانی – آموزش HRM استخدام، ارزیابی عملکرد کارکنان، تست شخصیت
مشاوره و آموزش سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM مشاوره تهیه نرمافزار و پیاده سازی CRM در فروش
مشاوره مدیریت ریسک و اداره عدم قطعیت مشاوره ریسک تجاری سرمایهگذاری مالی اعتباری
آموزش اصول و فنون و تکنیک های مذاکره آموزش مذاکره قرارداد بین المللی، آموزش مذاکره فروش
مشاوره مالی و بودجه بندی تهیه سند بودجه، جریان مالی، مدیریت اسناد و مدارک مالی
مشاوره مدیریت استراتژیک – مشاوره BSCتهیه شاخصهای عملکردی و کارت امتیازی متوازن
مشاوره سرمایهگذاری – اخذ نمایندگی انحصاری دریافت نمایندگی انحصاری برندهای معتبر اروپا و آمریکا
علی خویه
مدیریت استراتژیک برند
ساخت و حفظ ارزش برند
در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه در راستای توسعه یک استراتژی برند گام بردارید و عملکرد برند خود را اندازه گیری کنید. این دوره به پوشش مسائل مدیریتی و بازاریابی پرداخته و برای مدیران شرکت ها ، صاحبان مشاغل، کارآفرینان، دانشجویان و… توصیه می شود
محتوای دوره شامل
۱٫ چگونگی توسعه استراتژی و موقعیت برند
برند و مدیریت برند: برند چیست و چرا باید برندسازی کنیم
چالش ها و فرصت های تجاری حاصل از برندسازی (مطالعات موردی مرتبط) branding challenge and opportunities
مفهوم ارزش ویژه برند – Brand Equity concept
شناسایی و ایجاد موقعیت تجاری و ارزش دهی به برند
ضوابط و اصول برندسازی بر اساس ارزش ویژه برند و موقعیت تجاری
تدوین برنامه بازاریابی ، برنامه ریزی و اجرای برنامه ی برند
انتخاب عناصر برند برای ساخت ارزش ویژه برند-Brand Equity concept
طراحی برنامه های بازاریابی برای ساخت ارزش ویژه برند – Designing Marketing programmes to build brand equity
یکپارچه سازی برنامه های بازاریابی به ایجاد ارزش برند
برند ثانویه و ساخت ارزش ویژه برند برای برند ثانویه
اندازه گیری عملکرد برند – Measuring and Interpreting Brand Performance
ایجاد سیستم های مدیریتی برای برندهای در حال توسعه
جهت دهی به ذهن و فکر مشتریان
شناسایی و مدیریت منابع برند
نتایج اندازه گیری ارزش ویژه برند
ارائه ی گزارشی عملکرد بازار – capturing market performance
۴٫ ارزش دهی و توسعه ی برند
طراحی و پیاده سازی استراتژی های تجاری – Designing and Implementing Branding Strategies
معرفی و نامگذاری محصولات جدید و برند
مدیریت برند در طول زمان برندسازی و رشد برند
مدیریت برند بیش از مرزهای جغرافیایی و بخش بندی های بازار
۱٫ درک مفاهیم کاربردی ساخت یک برند و چگونگی به کار گیری روش های برندسازی در عمل – Understand the concepts of brand building
۲٫ برنامه ریزی برای توسعه ی برند، مدیریت یکپارچه برند ، اجرای طرح های برندسازی مطابق دستورالعمل های برندسازی مطرح اروپا و آمریکا – پشتیبانی و حمایت برند
۳٫ آنالیز، اندازه گیری و گزارش اثربخشی برند سازی. تشخصی نقاط ضعف و قوت برند– Analyse, measure and report on brand effectiveness
۴٫ مدیریت و تراز همه عناصر استراتژی برند با اهداف بازاریابی است.
۵٫ تجزیه و تحلیل عملکرد برند و اطلاع از فعالیت های تجاری آینده
علی خویه
سؤال این روزهای همه فعالان اقتصادی این است: «چرا نشانهای ایرانی میمیرند؟» اما بهتر بود میپرسیدیم که چرا ما در ایران شرکتهای ماندگار نداریم؟ یا چرا شرکتهای ایرانی در مقیاس منطقهای ( و نه بینالمللی ) رشد نمیکنند؟
پارس الکتریک همزمان با سامسونگ شروع کرده و حتی در برخی مواقع از این شرکت کرهای، پیشرفتهتر نیز بوده است. شرکت پارس الکتریک قبل از سامسونگ تلویزیون رنگی تولید میکرد؛ اما امروز سامسونگ، ابرقدرت الکترونیک و بزرگترین تولیدکننده تلویزیون در جهان شده و نامهایی بزرگ مانند سونی، شارپ و توشیبا را بهزانو درآورده است؛ اما پارس الکتریک این روزها کجاست و در چه وضعیتی است؟
چگونه هیوندای رتبه ۴ تولید خودرو را از آن خود کرده ولی ایرانخودرو بدون تعرفه گمرکی قادر به رقابت نیست؟ شرکتها توسط کارآفرینان به وجود میآیند و معمولاً در فاز نخست تکامل خود، حول محور بنیانگذاران رشد میکنند و به دلیل رابطه تنگاتنگ مدیریت و بازار، در مقابل شرایط بازار بسیار حساس و چابکاند و سریع واکنش نشان میدهند.