سوالات کلاس مدیریت برند – دکتر علی خویه – منبع کتاب مدیریت و مهندسی برند دکتر علی خویه
سوالات کلاس مدیریت برند – دکتر علی خویه – منبع کتاب مدیریت و مهندسی برند دکتر علی خویه
Khooyeh.ir
Khooyeh.com
1- برندسازی صرفا با ............. صورت نخواهد گرفت، بلکه این یک کار بلندمدت لازم دارد. کاری که باید بر مبنای اخلاقمداری و .............. و راستگویی شکل بگیرد
- تبلیغات – مشتری مداری @
- اطلاع رسانی- مشتری مداری
- صداقت -رفتار درست
- بیلبورد-نمایشگاه داری
2- برند نشانهای است که مشتری به آن ............... میکند و مفهومی همیشه در ذهن او باقی خواهد ماند، اما علامت تجاری صرفا یک مقدمه است و هر علامت تجاری صرفا به برند تبدیل نمیشود و لازمه آن جلب اعتماد دائمی و همیشگی مشتری و مردم است
- تکیه
- اعتماد@
- مراجعه
- گفتگو
3- . متاسفانه در ایران به دلیل بیتوجهی صاحبان برخی کسب و کارها و صنوف مختلف به وعدههای ارائه شده در تبلیغاتی که دارند یا بیتوجهی به ................... کسب و کار، این نشانههای تجاری موجود هرگز حتی به مرحله اولیه برندسازی هم نرسیده است، چه رسد به اینکه برندی ایجاد و ارائه شده باشد
- تبلیغات
- اخلاق حرفه ای@
- رفتار درست
- شناخت درست
4- . مهمترین و اساسی ترین مزیت یک برند اینست که کسب و کار و محصولات شما را به مردم میشناساند ونام آن را در ذهنشان ....... میکند.
- همیشگی
- جایگزین
- ریشه دار
- ماندگار و جایگیر@
5- اگر برند سازی نکنیم، اگر ...... ایجاد نکنیم و باز اگر تفاوت ایجاد نکنیم هیچگاه به سود بلندمدت نخواهیم رسید و مردم نمی توانند با محصولات ما رابطه ........ برقرار کنند و به برند ما وفادار نخواهند بود.
- خلاقیت عشقی
- جدایی نفرت
- تفاوت عاطفی@
- لوگو انعطاف پذیری
6- شرکت های غول پیکر میدانند که برند آنها به اندازه یک دنیا می ارزد و مساله اصلی در بازاریابی داشتن جایگاهی ابدی و ..... بر آن است. ((استیو مک کی))
- تعهد@
- تمرکز
- تشویق
- تذکر
7- . جایگاه یابی، یک مفهوم پیچیده نیست، در واقع یک مفهوم منطقی و هیجانی از سودی است که مردم در
آن با برند ..... میشوند
همکار
شریک@
دوست
رفیق
8- تحقیقات نشان میدهد که ارزشهای عاطفی پایدارتر از ارزشهای عملکردی است. در این خصوص استدلال میشود که در بخش خدمات، کلید طلایی برای یک نام تجاری پایدار و منحصر به فرد، مجموعه ای بی نظیر از ................... میباشد.
- ارزش های پولی
- ارزش های شفاهی
- ارزش های عاطفی@
- ارزش های ماندگاری
9- هرچه قدر هم یک ....... بهدرد بخور باشد، تا زمانیکه بهوفور در معرض دید قرار نگیرد، هیچ سودی بهحال شما نخواهد داشت. تمامی لوازمالتحریر شرکت شما باید این برند را روی خود داشته باشند. کارتهای ویزیت، سربرگها، تقویم، خودکار و هدایای تبلیغاتی، کیفهای حمل اسناد و لپتاپ و هر آنچه که به شرکت و محصولات یا خدمات آن مرتبط است. باز هم تکرار میکنیم که مشتریان احتمالی باید بارها و بارها این نام را ببینند تا بهخاطرشان بسپرند.
- برند@
- لوگو
- آرم
- نشان
10- ابزار تبلیغاتی دیگر خود ......... هستند. مشتریان خرسند و رضایتمند، کیفیت کالاها یا خدمات و نام و نشان تجاری شما را به دیگران خواهند گفت و برند شرکت خوب و رضایتبخش شما دهان به دهان خواهد گشت. ولی مراقب مشتریان ناراضی هم باشید چرا که نارضایتی سریعتر از رضایتمندی راهش را بهسوی ...... مشتریان پیدا میکند
- مخاطبان- فکر
- مصرف کنندگان- دل
- مشتریان – اذهان@
- شرکتها- روان
11- برند مؤثر برندی است که علاوه بر اینکه از اهداف و استراتژیها و خلاقیت خوبی بهره میبرد، بهخوبی نیز اجرا شود. برندسازی مؤثر از تکنیکها و روشهای علمی و تجربی برای مراحل مختلف برند از سنجش تصویر شرکت در ذهن مشتری تا طراحی پیام و انتخاب رسانه بهره میگیرد.
- خوب
- عالی
- جذاب
- موثر@
12- استراتژیهای برندسازی نیز یک دانش فطری ........... میتواند باشد که براساس این باور قرار دارد که سازمانها ناگزیرند بهطور دائم بر رویدادهای داخلی و خارجی و روند برندسازی سازمان نظارت کنند و در زمانهای مناسب و برحسب ضرورت ........... برندسازی خود را با تغییرات وفق دهند.
- خلاقانه – تصمیمات@
- بی نظیر- روشها
- عملیاتی – سبک
- آکادمی – نگرش های
13- یک ..................وقتی در اذهان ثابت میماند که به دو صورت ساختاری و معنایی هیچ نقصی نداشته باشد.
- لوگوی زیبا
- نشان تجاری
- آرم ساده
- پیام تبلیغاتی@
14- .قانون و اخلاقیات: یک نام و نشان خوب باید قانونی و بههمان اندازه اخلاقی باشد. بنابراین در سنجش ارزش نام و نشان، علاوه بر جنبههای مالی جنبههای .......... و قانونی نیز سنجیده شود.
- اخلاقی@
- فرهنگی
- اجتماعی
- سیاسی
15- تصمیمات مربوط به نامسازی بر ......................، اعتبار عرضهکنندگان، توجه سهامداران و از همه مهمتر بر نگرش جامعه نسبت به شرکت اثر میگذارد. بهطور کلی یک نام و نشان خوب، نام و نشانی است که علاوه بر ارزش مالی برای صاحبان آن، ارزش احساسی نیز برای استفادهکنندگان و جامعه ایجاد کند.
- رضایت مصرکنندگان
- رضایت رقبا
- رضایت شغلی کارکنان@
- رضایت هیات مدیره
16- .کمپین برندسازی مجموعه فعالیتهای برنامهریزی و سازماندهی شده برای مخاطبان است تا بتوانند با دریافت این برنامههای برند درباره محصول یا خدمت یا فرد یا برند خاصی تصمیمگیری نمایند. درواقع کمپین برندسازی بخش برندسازی ارتباطات بازاریابی یکپارچه است که با یک برنامه ......................شده کل برنامه برندسازی را با توجه به اهدف، بودجه، پیام، شعار، رسانه، برند، جایگاهیابی و بازار هدف ارائه میدهد. بهصورت دیگر نیز میتوان کمپین برندسازی را تصور کرد، همانطور که بهقول یکی از نظریهپردازان تبلیغات، تبلیغات یک ورزش تیمی است[1]
- مرتب و منظم
- دقیق
- روش مند و سلسله مراتبی
- منسجم و سازماندهی@
17- شعار یا پیامهای تبلیغاتی[2] چون از آواها، واژهها و کلمات تشکیل یافتهاند که در حیطه ادبیات و .................جا دارد و با بررسی سبکهای ادبی و هنری و با علم و آگاهی نسبت به آنها با توجه به علم بازاریابی میتوان برندها و شعارهای تبلیغاتی مناسبی ایجاد کرد.
- روانشناسی
- زبانشناسی@
- مشتری شناسی
- بازارشناسی
18- . در کمپین تبلیغات و برندسازی و مدیریت استراتژیک این مسأله از اهمیت بسیار برخوردار است زیرا برند یک عامل ................ از لحاظ هنری، علمی، مدیریتی و بازاریابی است. باید بتوان طوری بر اهداف برندسازی مدیریت کرد که آسیبی بزرگی به هر یک از ابعاد ذکر شده وارد نیاید. برای نمونه هدف شرکتی از برندسازی سودآوری است ولی نباید این هدف فدای بعد هنری برند شود و به وجه هنری برند توجه نکرد زیرا عامل جذابیت برند، وجه هنری آن است که متخصصان این امر میتوانند در این زمینه به مشاوران و مدیران سازمان کمک کنند
- چند بعدی@
- مهم
- با اهمیت
- ضروری
19- هدف در نامسازی ایجاد یک ذهنیت مطلوب در مشتری برای رسیدن به تمایز در رقابت است. اهداف نهایی ایجاد نام و نشان عبارتند از:
- غالب شدن در بازار
- افزایش ....................مشتریان
- افزایش قدرت نفوذ در موانع
- قدرت
- وفاداری@
- تعداد
- نظر
20- .پنج بازیگر اصلی برندسازی ، پنج بازیگر اصلی جهان برندسازی عبارتند از:
- رقبا
- آژانس های تبلیغاتی@
- مشتریان
- تلویزیون