برندسازی در صنعت گردشگری و توریست (برای برند شدن یک مکان چه باید کرد)
برندسازی و ساخت برند |
برای برند شدن یک مکان چه باید کرد؟
میزان اعتباری که نام یک شهر دارد تأثیر مستقیمی بر روی سلامت گردشگری، توسعه اقتصادی، پرستیژ و احترام شهر دارد.
عنوان: برندسازی مقصد گردشگری
مولف: بیل بیکر
مترجم: علی صمیمی و ساسان قاسمی
انتشارات: دنیای اقتصاد
به گزارش اقتصادنیوز، رشتههای احساسی زیادی بین مردم و مکانهایی که در آنها زندگی میکنند، از آنها دیدن میکنند و در آنها کار میکنند وجود دارد. این احساسات موجود در مکانها بعد جدیدی است که با تمرکز بر آنها میتوان اعمالی مانند برندسازی مکان و بازاریابی جوامع را تعریف کرد. این واقعیتی است که در مصرفکنندگان و بازاریابان کالاهای مصرفی کمتر دیده میشود که فرآیندهای برنامههای موجود با سرعت زیاد پیش بروند. شهرها، باید به طور مداوم خود را با شرایط محیط در حال تغییر وفق دهند و در عین حال تعادل بین دیدگاهها و ارزشهای ساکنان همواره حفظ شود. مکانهایی که مایلاند به شهرتهای بلند پروازانهای برسند باید به برخی سوالات پاسخ دهند:
• ما میخواهیم به چه چیزی شهره باشیم؟
• چگونه میتوانیم مانند همه نباشیم و خود را رقابتی کنیم؟
• دوست داریم وقتی مردم با اسم ما مواجه میشوند چه احساسی کنند و چه فکر کنند؟
• چگونه میتوانیم با منابع در دسترس خود بهترین نتایج را بگیریم؟