نحوه ی جذب مشتری به وسیله ی برندسازی
نحوه ی جذب مشتری به وسیله ی برندسازی
هزینه جذب مشتریان جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتریان موجود است لذا مدیران باید بگونه ای عمل کنند کهمشتریان متعهد را همواره از شرکت راضی نگهدارند ، زیرا مشتریان متعهد نه تنها بعنوان یک مشتری دائمی برای شرکت خواهند بود بلکه بعنوان یک تبلیغ کننده برند نیز عمل می کنند . همانطور که یافته های پژوهش نشان داد ،مشتریان متعهد خود را موظف به بیان نقاط قوت شرکت به دیگران میدانند و مشتریان بالقوه را به خرید از شرکت ترغیب می نمایند . که این یکی از مهمترین تأثیرات تبلیغات شفاهی مثبت می باشد .
طبق نتایج بدست آمده ، مهمترین عوامل تأثیر گذار بر شناخت مصرف کنندگان برند ، ویژگی های نامحسوس و بنیادی آن برند از جمله ارزش های آن برند هستند ، در تأثیر گذاری بر روی رفتار مشتری نقش بسیار مهمی دارند . مفهوم این جمله دو لایه ای است : اول اینکه ارزش های برند باید بر اساس ارزش های بزرگترین بخش مشتریان فعلی یا بالقوه باشد و دوم اینکه بسیار مهم است که مدنظر داشته باشیم که همانطور که ارزش های گروه هدف در طی زمان تغییر می کنند ، ارزش های برند هم باید تغییر کنند . بنابراین ، مدیران برند باید مرتب ارزش های مشاهده شده آن برند را و همچنین ارزش های مصرف کنندگان را زیر نظر داشته باشند که بفهمند آیا بین آنها شکافی وجود دارد . طبق نتیجه بدست امده که تناسب بین ارزشهای مشاهده شده برندو ارزش های مصرف کننده ، شناخت مصرف کنندگان برند را افزایش می دهد ، اهمیت ارتباطات متمرکز شده و شخصی شده بر روی برند را این مطلب نشان می دهد که مصرف کنندگان درباره برندهایی که با آنها شناخته میشوند بیشتر گفت و گو می کنند . طبق این نتایج ، تبلیغات بازاریابی که به شکل واحدی درباره ارزش های برندی که مطابق با ارزشهای گروه مصرف کنندگانی که مدنظر آنهاست گفت وگو می کنند ، تأثیر مثبتی بر روی شناخت مصرف کنندگان یک برند خواهد داشت . مطابق این نتیجه بدست آمده که مصرف کنندگانی که با یک برندشناخته می شوند و نسبت به آن متعهد هستند احتمال اینکه تبلیغ شفاهی مثبتی ایجاد کنند بیشتر است ، مدیران برند ها می توانند ، از رسانه های اجتماعی استفاده کنند.
رسانه های اجتماعی کار تبلیغ شفاهی مثبت را تسهیل کرده و این حس را القا می کنند . زیرا این رسانه ها همچون سکو هایی برای گفت و گوی فعلی و انفعالی ، مشارکت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین مصرف کنندگان می باشند .
آگاهی از برند به تنهایی تضمینی برای موفقیت در صنعت نیست و از آنجایی که معمولا محصولات جدید به سرعت توسط رقبا کپی برداری می شود ، پیشنهاد می شود که شرکت ها با استفاده از مکانیزم های بازاریابی مانند روابط عمومی و تبلیغات برند خود را از رقبا متمایز کنند . متمایزسازی برند فروشگاه در مقایسه با رقبا از اهمیت بالایی برخوردار است . مدیریت و ایجاد یک برند سازگار در عین حال ممتاز به عنوان بخشی از راهبرد بازاریابی مدیران فروشگاهها هست که ادراک از خدمات ارائه شده فروشگاه و ارزش های درک شده مشتریان را تحث تأثیر قرار خواهد داد . از طرف دیگر نتایج به دست آمده پیشنهاد می کند که برای بهره مند شدن از منافع رقابتی و اقتصادی ناشی ازمشتریان وفادار ، فروشگاهها می توانند با ارائه خدمات با کیفیت برتر علاوه بر ویژگی های ذاتی فروشگاه از ویژگی های انتزاعی نیز کمک بگیرند . این ویژگیها مربوط به درک مشتریان از اینکه چگونه علایق و رفاه و آسایش وی توسطفروشگاه مورد توجه قرار میگیرد . این ادراک به مشتری کمک خواهد کرد تا احساس امنیت کند و به برند و کیفیت خدمات ارائه شده اعتماد کند تا در آینده دوباره از ان خرید کند و به تدریج فرد احساس تعهد به فروشگاه خواهد کرد .مشتریان متعهد در برخورد با اطرافیان دوستان و آشنایان تبلیغات شفاهی مثبت انجام خواهند داد و آنها را به خرید ازفروشگاه تشویق خواهند کرد.