عوامل موفقیت در مذاکرات تجاری بین الملل
برندسازی و ساخت برند |
فرآیند مذاکره تجاری، مهمترین عامل در پیش بینی موفقیت یا شکست در مذاکرات تجاری محسوب می شود همچنین فرآیند مذاکره در فرهنگ های مختلف متفاوت است و تجار سایر کشورها باید این تفاوت ها را درک کرده تا بتوانند در جریان مذاکرات بین المللی خود پیروز گردند. اگر شرکای بین المللی در سطح جهان قصد دارند با یکدیگر به نحوی مؤثرتر مذاکره کنند و روابط بلند مدتشان را توسعه دهند لازم است در خصوص رفتارهای مذاکره و فرهنگ هایشان از دانش کافی برخوردار باشند و برای افزایش رابطه تجاری بین المللی خود نیاز به درک سبک مذاکره، رفتار و فرهنگ یکدیگر دارند. مشکل اصلی شکست بسیاری از کشورها عدم آشنایی به سبک و فرهنگ مذاکره کشور مقابل است.
با توجه به عواملی که شناسایی شده نشان می دهد که تنها تجربه تجارت با یک کشور نمی تواند عامل موفقیت تجارت در سطح خارجی باشد و باید دانش در ارتباط با شیوه مذاکره، آداب و رسوم کشور مقابل، سبک و رفتار مذاکره و بالاخص فرهنگ آن کشور را بررسی کرده تا بتواند در جریان مذاکرات تجاری خود با آن کشور موفق شود. و همچنین انجام تجارت با یک کشور آسان نیست بلکه نیازمند شناخت سبک مذاکره تجاری با آن کشور است. متغیرهایی که در سبک مذاکره تجاری برای تجارت با کشورها در نظر گرفته می شود شامل مسائل فرهنگی، آداب تجارت، تسلط به زبان، سیاست، تاریخ آن کشور، استراتژی مذاکرات، تبلیغات و تدارکات هستند، این موارد می توانند فاکتورهای موفقیت در روابط تجاری با یک کشور باشد.
و در نهایت اینکه عوامل موفقیت در مذاکرات تجاری بین الملل را شناسایی کرده که از طریق آن بازرگانان سایر کشورها بتوانند ارتباطات موثرتر و موفق تری را برای ارتقاء سطح مبادلات با بازرگانان سایر کشورها داشته باشند.
با توجه به عواملی که شناسایی شده نشان می دهد که تنها تجربه تجارت با یک کشور نمی تواند عامل موفقیت تجارت در سطح خارجی باشد و باید دانش در ارتباط با شیوه مذاکره، آداب و رسوم کشور مقابل، سبک و رفتار مذاکره و بالاخص فرهنگ آن کشور را بررسی کرده تا بتواند در جریان مذاکرات تجاری خود با آن کشور موفق شود. و همچنین انجام تجارت با یک کشور آسان نیست بلکه نیازمند شناخت سبک مذاکره تجاری با آن کشور است. متغیرهایی که در سبک مذاکره تجاری برای تجارت با کشورها در نظر گرفته می شود شامل مسائل فرهنگی، آداب تجارت، تسلط به زبان، سیاست، تاریخ آن کشور، استراتژی مذاکرات، تبلیغات و تدارکات هستند، این موارد می توانند فاکتورهای موفقیت در روابط تجاری با یک کشور باشد.
و در نهایت اینکه عوامل موفقیت در مذاکرات تجاری بین الملل را شناسایی کرده که از طریق آن بازرگانان سایر کشورها بتوانند ارتباطات موثرتر و موفق تری را برای ارتقاء سطح مبادلات با بازرگانان سایر کشورها داشته باشند.