نکات مهم در آغاز مذاکره
برندسازی و ساخت برند |
۱ . مسائل را دقیق و روشن بیان کنید
۲ . با اطمینان شروع کنید. با تبسم دست بدهید (اول و آخر جلسه با توجه به شرایط)
۳ . جمله اول باید مثبت باشد
۴ . سوال باز و بسته
۵ . تعریف و تمجید و سوال های ساده
۶ . خودتان را معرفی کنید
۷ . پیش دستی در سلام
۸ . خلاصه کنید. (خلاصه ولی دقیق صحبت کنید)
۹ . از مثال استفاده کنید
۱۰ . به موقعیت توجه کنید
۱۱ . درباره موضوعاتی که برای شما مهم است، بحث کنید
۱۲ . به علایق مشترک توجه کنید
۱۳ . با صراحت، شفاف و صادقانه نظرات خود را بیان کنید
۱۴ . ارتباط های غیرکلامی را خوب بشناسید
۱۵ . در هر مذاکره ای باید با روش های دیگر افراد در فیلتر کردن اطلاعات، آشنا باشید
۱۶ . از زبان دیگران برای انتقال نقطه نظرهای خود استفاده کنید
۱۷ . انعطاف پذیر باشید
۱۸ . به روابط خود با دیگران بیندیشید
۱۹ . راه حل های مختلف داشته باشید
۲۰ . با اعتقادات و باورهای طرف مقابل همگام شوید
۲۱ . هماهنگی در تنفس
۲۲ . به واکنش های مخاطب توجه کنید
۲۳ . او را بپذیرید
۲۴ . با او هماهنگ و همگام شوید
۲۵ . به نقش های ذاتی مخاطب توجه کنید (احساسی، سمعی، بصری، استدلالی و...) از دیگران بخواهید تا بگویند مطالب را چگونه به آنها ارائه دهید
۲۶ . استفاده از سوالات باز، توجه به روش برنده برنده
۲۷ . از عبارت های ضعیف در صحبت های خود استفاده نکنید مانند: می توانستم. متأسفم. فکر نمی کنم. ام... ام. نه همیشه. ممکن است. احتمالاً. شاید. ممکن بود. من فقط نمی دانم چرا. امکان ندارد. ما نباید. ما باید.
کلمات مؤثر: اثبات شده. آزمایش شده. سلامت. امنیت. بی همتا. تحقیقات. بی دردسر. مطمئن، قابل اعتماد، ارزان ...
۲۸ . از کلمات و عباراتی استفاده کنید که احساسی خوب به طرف مقابل منتقل می سازند.
۲۹ . استفاده از سوال ها و فرامین تلویحی: (نمی دانم اسمت چیست؟ خیلی دلم می خواهد... به نظر من ... بسیار متشکر می شوم اگر... اما معتقدم... (لحن بسیار مهم است)
۲ . با اطمینان شروع کنید. با تبسم دست بدهید (اول و آخر جلسه با توجه به شرایط)
۳ . جمله اول باید مثبت باشد
۴ . سوال باز و بسته
۵ . تعریف و تمجید و سوال های ساده
۶ . خودتان را معرفی کنید
۷ . پیش دستی در سلام
۸ . خلاصه کنید. (خلاصه ولی دقیق صحبت کنید)
۹ . از مثال استفاده کنید
۱۰ . به موقعیت توجه کنید
۱۱ . درباره موضوعاتی که برای شما مهم است، بحث کنید
۱۲ . به علایق مشترک توجه کنید
۱۳ . با صراحت، شفاف و صادقانه نظرات خود را بیان کنید
۱۴ . ارتباط های غیرکلامی را خوب بشناسید
۱۵ . در هر مذاکره ای باید با روش های دیگر افراد در فیلتر کردن اطلاعات، آشنا باشید
۱۶ . از زبان دیگران برای انتقال نقطه نظرهای خود استفاده کنید
۱۷ . انعطاف پذیر باشید
۱۸ . به روابط خود با دیگران بیندیشید
۱۹ . راه حل های مختلف داشته باشید
۲۰ . با اعتقادات و باورهای طرف مقابل همگام شوید
۲۱ . هماهنگی در تنفس
۲۲ . به واکنش های مخاطب توجه کنید
۲۳ . او را بپذیرید
۲۴ . با او هماهنگ و همگام شوید
۲۵ . به نقش های ذاتی مخاطب توجه کنید (احساسی، سمعی، بصری، استدلالی و...) از دیگران بخواهید تا بگویند مطالب را چگونه به آنها ارائه دهید
۲۶ . استفاده از سوالات باز، توجه به روش برنده برنده
۲۷ . از عبارت های ضعیف در صحبت های خود استفاده نکنید مانند: می توانستم. متأسفم. فکر نمی کنم. ام... ام. نه همیشه. ممکن است. احتمالاً. شاید. ممکن بود. من فقط نمی دانم چرا. امکان ندارد. ما نباید. ما باید.
کلمات مؤثر: اثبات شده. آزمایش شده. سلامت. امنیت. بی همتا. تحقیقات. بی دردسر. مطمئن، قابل اعتماد، ارزان ...
۲۸ . از کلمات و عباراتی استفاده کنید که احساسی خوب به طرف مقابل منتقل می سازند.
۲۹ . استفاده از سوال ها و فرامین تلویحی: (نمی دانم اسمت چیست؟ خیلی دلم می خواهد... به نظر من ... بسیار متشکر می شوم اگر... اما معتقدم... (لحن بسیار مهم است)