مزیت و اهمیت برندسازی
مزیت و اهمیت برندسازی
مزیت و اهمیت برندسازی
مزیت برند
مهمترین و اساسیترین مزیت یک برند اینست که کسب و کار و محصولات شما را به مردم میشناساند و نام آنرا در ذهنشان جایگیر میکند. لوگو، نماد، تصویر و نام خوب و تأثیرگذار، وجود شما را در ذهن مخاطبانی که میتوانند مشتریان احتمالی باشند، ثبت میکند. دیگر نکته اینست که وقتی مشتری از کالا یا خدمات شما راضی باشد، همواره بهیاد خواهد داشت که تحت این نام و برند، کالا و خدماتی ارائه میشوند که کیفیتی خوب داشته و نیازهایش را برآورده میکنند. به اینترتیب به برند و نام و نشان شما وفادار خواهد ماند.
ویژگی دوم یک برند خوب اینست که قدرت و عظمت یک کسب و کار را به مخاطبان میرساند. مردم اینطور در ذهن دارند که وقتی شرکتی یک برند خاص برای خودش انتخاب میکند، شرکت بزرگ و قدرتمندیست و بههمین علت اگر یک برند خوب و تأثیرگذار داشته باشید، میتوانید شرکت خود را نیرومندتر از آنچه که هست، معرفی کنید.
همین نکته درباره کیفیت کالاها و خدمات شما هم صدق میکند. یک برند خوب، بهیاد ماندنی و جالب توجه در لابهلای خطوط و رنگهایش میگوید که کالاها و خدماتی خوب و رضایتبخش، اینچنین نشانی را ساختهاند. گفته میشود که اگر دو کالای مشابه که یکی برندی معمولی و دیگری برندی جالب توجه دارد را به شخصی نشان داده و درباره کیفیتشان از او سؤال کنیم، میگوید کالایی که نام و نشان چشمگیرتری دارد، بهتر است. برعکس این حالت هم وجود دارد. یک کیفیت بد و مشتریان ناراضی که تصویر بدی از شرکت را در جامعه میسازند، میتوانند بهراحتی زیبایی یک برند قابل توجه را به زشتی تبدیل کرده آنرا به حاشیه برانند و کمرنگ و کمرنگتر کنند.
باید گفت که خلق یک لوگو بیش از وجود یک نوشته تأثیرگزار خواهد بود. یک تصویر بهیادماندنی و منحصر بهفرد که حروفی نیز در آن گنجانده شده باشد، بهمراتب بیش از یک متن برای کسب و کار شما فایده خواهد داشت.
نکته دیگر اینست که هرچه قدر هم یک برند بهدرد بخور باشد، تا زمانیکه بهوفور در معرض دید قرار نگیرد، هیچ سودی بهحال شما نخواهد داشت. تمامی لوازمالتحریر شرکت شما باید این برند را روی خود داشته باشند. کارتهای ویزیت، سربرگها، تقویم، خودکار و هدایای تبلیغاتی، کیفهای حمل اسناد و لپتاپ و هر آنچه که به شرکت و محصولات یا خدمات آن مرتبط است. باز هم تکرار میکنیم که مشتریان احتمالی باید بارها و بارها این نام را ببینند تا بهخاطرشان بسپرند. راههای چندی برای عرضه برندها به مشتریان بالقوه وجود دارد.
استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره
با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق
تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع
اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش
برچسبها: برندسازی, مشاور برند, مشاور برندینگ, ساخت برند