برندسازی در صنعت لوازم خانگی
ضرورت و اهمیت برندسازی در صنعت لوازم خانگی:
در کشورمان تعداد زیادی شرکت های بزرگ و کوچک در زمینه تولید لوازم خانگی فعال هستند که با وجود تلاش در جهت ارتقای کیفیت محصولاتشان، در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی اغلب با استقبال کمتری از سوی مشتریان مواجه می شوند چرا که نتوانسته اند ارتباط مناسبی با مشتریان برقرار نموده و در ذهن آنها جایگاه لازم را کسب کنند و یا به دلیل عدم اطلاع کافی از فرآیند تبلیغات و چگونگی تاثیرگذاری آن بر مشتریان و همچنین مقایسه و برآورد بهترین روش های تبلیغاتی برای کسب نتیجه مورد نظر، اغلب متقبل هزینه های بالا در این خصوص شده اند. هزینه هایی که گاه به دلیل هدفمند نبودن، تاثیر لازم را به جای نگذاشته و مقصود مورد نظر را برآورده نساختهاند. با دقت در فرآیند بازاریابی و فروش شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در ایران، به نظر می رسد که این شرکت ها اغلب در زمینه ی تبلیغات مؤثر، نیازمند بررسی ها و تحقیق های مستمر در راستای یافتن مناسب ترین و بهینه ترین روشهای موجود در این خصوص هستند.
با توجه به اینکه تحقیق های انجام شده در خصوص بررسی و اولویت بندی روشهای مختلف تبلیغات تجاری در حوزه صنعت لوازم خانگی در ایران بسیار محدود می باشد، می بایست با استفاده از مدلی مناسب به بررسی تاثیرگذاری روش های مختلف تبلیغاتی از دیدگاه مشتریان این صنعت و همچنین به اولویت بندی این روش بپردازیم .
سبک تصمیم گیری مشتریان و مراحل خرید لوازم خانگی
ایده آل خواهی و حساسیت نسبت به کیفیت کالا
حساسیت نسبت به نام تجاری کالا
حساسیت نسبت به جدید بودن و مد روز بودن .
لذت گرایی و تمایل به خرید به عنوان سرگرمی .
حساسیت نسبت به قیمت و ارزش مورد تبادل .
تمایلات بدون برنامه ریزی و قصد قبلی .
سردرگمی مصرف کننده به واسطه انتخاب های فراوان .
عادت گرایی و وفاداری به یک نام تجاری .