برند Brand و برندینگ Branding
برند Brand و برندینگ Branding
برند
Brand
- چکیده :
برندها از لحاظ اقتصادی و استراتژیک جز داراییهای باارزش شرکتها محسوب میشوند بنابراین داشتن مشتریان وفادار به برند هدف اساسی شرکتهای تجاری است.
در این مقاله ابتدا به برند و ویژگیهای آن و همچنین به ارزش و سپس وفاداری مشتریان به نام تجاری می پردازیم.
- مقدمه
تمایل اشخاص یا الزام قانونی برای انتخاب یک نام تجاری جهت تمایز شخصیت صنفی و انتخاب یک یا چند علامت تجاری برای تمایز کالاها و خدمات، روزبهروز بیشتر میشود. امروزه علایم و نامهای تجاری، عنصر مرکزی بازاریابی و استراتژی عرضه کالاها یا خدمات هستند.
مشتریان حاضرند با کمال میل برای کسب کیفیت به نام تجاری مورد علاقه خود بپردازند.
وفاداری به نام تجاری یک مزیت رقابتی برای یک شرکت محسوب میشود.
- علامت تجاری چیست؟
- علامت تجاری یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد ، و تصویریست که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و تصویری از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و… ایجاد می کند.
- در درجه نخست علامت تجاری یک تعهد است.و می گوید که شما آن نام را می شناسید و به تعهد آن اعتماد دارید.
- نام تجاری برتر به طور ناخودآگاه برای مشتری به مفهوم کیفیت بهتر محصول است. مشتری با خرید یک محصول با نام برتر تجاری باور دارد که در مقابل پول خود چیز با ارزشی دریافت کرده است
- l این علامت از رنگ، شکل، حروف، و تصاویر برای خلق یک تصویر متمایز استفاده می کند
- l ویژگیهای نام تجاری
- تلفظ و به خاطر سپردن نام تجاری باید آسان باشد
- نام تجاری باید شاخص و برجسته باشد
- ترجمه نام تجاری به زبان های بیگانه باید آسان باشد
- باید قابلیت ثبت و حمایت قانونی داشته باشد.
- l برند و خط مشی های مختلف
- نام های تجاری منفرد
- یک نام گروهی برای کالاها
- اسامی گروهی جداگانه برای کالاها
- تلفیقی از نام تجاری شرکت و اسامی کالاهای منفرد
- l نام تجاری و ارزش
. مشتری با خرید یک محصول با نام برتر تجاری باور دارد که در مقابل پول خود چیز با ارزشی دریافت کرده است.
- Brand Value
- وفاداری به برند
مزیتی است که در آن یک مشتری به جای خریدن یک محصول از چندین عرضه کننده آن را به طور مکرر از یک عرضه کننده خریداری میکند.
فهرست وفاداری برند در فصل دوم سال ۲۰۱۱ به ترتیب زیر است:
- هیوندا ۵۲٫۳ درصد
- هوندا ۴۹٫۷ درصد
- تویوتا ۴۷٫۷ درصد
- فورد ۴۵٫۴ درصد
- سوبارو ۴۴٫۸ درصد
- l Hyundai
- lهیوندای موتور از سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در زمینه طراحی و آزمون خودرو در امریکا سرمایهگذاری کرده است که شامل سرمایهگذاری ۳۰ میلیون دلاری مرکز طراحی در کالیفرنیا و دو مورد سرمایهگذاری ۶۰ میلیون و ۱۱۷ میلیون دلاری در میشیگان میباشد. بنا به گفته مقامات این شرکت، هدفگذاری هیوندای، تبدیل شدن به بهترین خودروساز جهان با آخرین فناوری روز است.
- l در حالی که اقتصاد اروپا در سایه ای از ابهام فرو رفته و شرایط بازارهای آمریکایی بی ثبات می باشد ، هیوندای با تمرکز برفروش خودروهای کوچک ، حضور در تمامی بازارهای به سود مناسبی دست پیدا کرد.
- میزان سود عملیاتی هیوندای با ۲۸ درصد افزایش به ۷۵۱٫۸ میلیارد ون رسید و فروش آن با ۹ درصد رشد به ۸٫۸۵ تریلیون ون رسید.
هم اکنون ۵٫۵ درصد از سهام بازارهای جهانی در اختیار شرکت هیوندای است.