برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

مدیریت برند BRAND مشاور برند مدیریت برند و برندسازی تکنیک های برند brand management افزایش فروش ارتقا برند مدیریت نام و نشان تجاری برندسازی و مدیریت برند کارگاه های آموزشی ساخت برند برند سازی برندینگ طراحی برند نام و نشان تجاری دوره آموزش جامع مدیریت برند اصول مهندسی برند سمینار برند تبلیغات همایش سمینار برند حرفه ای برنامه ریزی و تدوین استراتژی برند پیشبرد و ترفیع برند انواع برند BRAND همایش برند راهکارهای عملیاتی افزایش فروش Increase Sales برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRMمشاور مدیر عامل،

برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

مدیریت برند BRAND مشاور برند مدیریت برند و برندسازی تکنیک های برند brand management افزایش فروش ارتقا برند مدیریت نام و نشان تجاری برندسازی و مدیریت برند کارگاه های آموزشی ساخت برند برند سازی برندینگ طراحی برند نام و نشان تجاری دوره آموزش جامع مدیریت برند اصول مهندسی برند سمینار برند تبلیغات همایش سمینار برند حرفه ای برنامه ریزی و تدوین استراتژی برند پیشبرد و ترفیع برند انواع برند BRAND همایش برند راهکارهای عملیاتی افزایش فروش Increase Sales برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRMمشاور مدیر عامل،

برندینگ، مدیریت ساخت توسعه تقویت و ارتقا برند، مشاور برندسازی

علی خویه
09122991608

ساخت، توسعه، تقویت و ارتقا برند
با بیش از 18 سال تجربه ی اجرایی
نویسنده ی کتاب مرجع "مدیریت برند"


-تفکر برند

- تعریف جدید اصول مدیریت برند

- تغییر نگرش به سوی واقعیت برند

- تفکر خلاق در برند سازی

ارتقای مهارت


- مهارتهای برند سازی

- مهارت برند داری

- مهارت برند شناسی

- مهارت ساخت و مدیریت عناصر یک برند

- فرایند تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان درباره برند

- مهندسی ارزش برند

- مهارت پیشبرد و ترفیع برند

- مهارت تحقیقات برند

- مهارت حفظ برند

- مهارت کنترل برند

- مهارت هویت سازی برند

- مهارت شخصیت سازی برند

- شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات برند

- معاینه فنی برند

- سبگ های برندسازی

- تفکر خلاق در مدیریت نام و نشان تجاری

کارگاه


- کارگاه طراحی ساخت و مدیریت یک برند

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۹۶، ۱۷:۵۹ - برندسازی و ساخت برند
    بسیار عالی

مشکل «برند» در ایران

برندسازی و ساخت برند |
build-brand-loyalty-with-quality-customer-service_1235_487448_1_14074056_500

مشکل «برند» در ایران

مشکل «برند» در ایران، شکاف میان گفتار تا عمل است

دکتر احمد روستا

هر ساله کشورها و شرکت‌ها توجه بیشتری بر موضوع برند در بازار جهانی دارند. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا در کنار کسب سود و درآمد سالانه،‌ بر ارزش برند خود نیز بیفزایند.

 

در این میان،‌ برندهای ایرانی نتوانسته‌اند حضوری در بازارهای جهانی داشته باشند. دکتر احمد روستا، استاد بازاریابی دانشگاه شهید بهشتی عوامل اصلی ناتوانی برندهای ایرانی از حضور در کنار برندهای بزرگ جهان را در گفت‌وگویی که با صمت داشت، مطرح می‌کند.

 

وضعیت برندسازی در ایران چگونه است؟
برند یا واژه فارسی آن به نام شناسه، به عنوان یکی از عوامل ارتباطی بین هر محصول و سازمان با انواع مخاطبان به ویژه در بازارهای گوناگون و در عرصه جهانی است. اما واقعیت برند در جامعه ما، شکاف و فاصله بین خواستن و گفتار تا عمل و رفتار است. به این معنی که اگرچه ما شاهد استقبال بسیار خوبی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان جهت برندسازی و ایجاد برند ملی در سال‌های اخیر بوده‌ایم اما در عمل این اتفاق نیفتاده و کمتر شاهد آنچه که به عنوان پدیده برندسازی در جهان مطرح است، بوده‌ایم.

 

دلیل این شکاف میان گفتار تا عمل، در این حوزه چیست؟
دلیل اصلی آن، بی‌توجهی به واقعیت برندسازی به عنوان یک فرآیند بلندمدت، استراتژیک و همراه با مجموعه‌ای از عوامل اخلاقی و نگرشی است. عامل دیگر دخیل در این شکاف، نبود باور واقعی در مورد پدیده برندسازی است. صاحبان بنگاه و شرکت به این اعتقاد نرسیده‌اند که نام تجاری می‌تواند عامل پایداری یک کالا یا خدمات در بازار باشد و سودآوری شرکت‌ها را گره‌خورده با برند آن شرکت نمی‌دانند. نداشتن بردباری در به ثمر رسیدن برند در بازار عامل دیگر در ایجاد این شکاف است. از دلایل دیگر در این خصوص، بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری‌های لازم، نداشتن الگوی مناسب و همچنین کمرنگ بودن دیدگاه‌های استراتژیک در این زمینه است. در نهایت، مهم‌ترین عاملی که باعث شده تا این پدیده در جامعه ما چندان موردتوجه جدی قرار نگیرد، آماده نبودن شرکت‌ها برای برندسازی به عنوان یک مزیت اقتصادی است.

 

راه حل رفع این معضل و تغییر این نگاه چیست؟
به نظر من مهم‌ترین عاملی که شرکت‌ها را به سوی برندسازی سوق خواهد داد، وجود رقابت و آگاهی از این موضوع است که مشتریان و مصرف‌کنندگان کسانی را انتخاب می‌کنند که به این نکات اهمیت دهند و اعتمادسازی را سرلوحه اقدامات تجاری خود کرده باشند. مهم‌ترین راه برای جلب اعتماد، ایجاد نامی است که هر روز بر ارزش آن افزوده شود و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نشود. این مسائل در فضای رقابتی برندها نقش مهمی دارد، زیرا مردم مراقب خرج کردن خود هستند و معمولا کالاها و محصولات از شرکت‌هایی را انتخاب می‌کنند که اعتبار بیشتری دارد. برند یک وسیله ارتباطی جهت شناساندن خود به دیگران و شناخته‌شدن توسط دیگران است، این همان چیزی است که در برندسازی حرفه‌ای و قوی باید در نظر داشت.برای ایجاد این نگاه نیز پیشنهاد می‌شود هر یک از بنگاه‌ها برای برندسازی، علاوه بر آمادگی کافی، با تکنیک‌ها، مهارت‌ها و فنون آشنا شوند تا بتوانند در این مسیر گام‌های اصولی و منطقی را بردارند.

 

دولت‌ها در این مسیر برای رسیدن به هدف برندسازی، چه کمکی می‌توانند کنند؟
به نظر من برند یک پدیده درونی- بیرونی است و مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده برند، نوع نگرش و باور صاحبان و مالکان یک بنگاه است اما دولت‌ها می‌توانند به عنوان حامی و تسهیل‌کننده برخی از امور نقش‌آفرین باشند، وگرنه دخالت دولت و انتظار از دولت برای برندسازی کاملا دور از واقعیت و غیرمنطقی است.
با وجود اینکه هر روز بر ارزش برندها افزوده می‌شود و کشورهای مختلف در سراسر جهان به دنبال افزایش برند و اعتبار هستند، چرا نامی از برندهای ایرانی در عرصه جهانی دیده نمی‌شود؟
نبود برند ایرانی در میان برندهای برتر جهانی بیانگر دلایل گوناگونی است. نبود ارتباط بین تولیدکنندگان ایرانی با رقبای جهانی آنها به شکل حرفه‌ای، نداشتن محصولات رقابت‌پذیر در سطح جهانی، بی‌توجهی به پدیده‌های نوین و دانش بازاریابی علمی، نبود سرمایه‌گذاری برای ارزش‌های آینده و نبود متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای جهت کمک کردن به بنگاه‌ها و مدیران شرکت‌ها در امر برندسازی است. از طرف دیگر وقتی به کشورهای مختلف در جهان نگاه می‌کنیم متوجه این موضوع می‌شویم که علاوه بر تلاش بنگاه‌ها به شکل انفرادی یا خصوصی، دولت‌ها نیز چارچوبی را برای مدیریت و نظارت بر فعالیت بر روند برندسازی در اختیار بخش خصوصی و بنگاه‌ها قرار داده‌اند که در ایران بیشتر جنبه سطحی و نمادین داشته است.

منبع smtnews.ir/

 

علی خویه   khooyeh.com  09122991608

مشاور برند و بازاریابی

ساخت ، توسعه و تقویت برند

مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش

همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش

ارائه ی راهکارهای عملی و مشاور اثر بخش در زمینه بازاریابی و فروش و توسعه ی برند

مدیریت و توسعه ی برند ایجاد و تقویت برند حفظ و توسعه ی برند جذب و نگه داشت منابع انسانی و مشتریان کاهش هزینه های بازاریابی،فروش و برندینگ تقویت برند و سرمایه گذاری بر روی آن برنامه ریزی مالی و بودجه بندی هوشمندانه در راستای توسعه ی برند

مدیریت و توسعه ی برند
ایجاد و تقویت برند
حفظ و توسعه ی برند
جذب و نگه داشت منابع انسانی و مشتریان
کاهش هزینه های بازاریابی،فروش و برندینگ
تقویت برند و سرمایه گذاری بر روی آن
برنامه ریزی مالی و بودجه بندی هوشمندانه در راستای توسعه ی برند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی